GypsyRose

Taking the long way around

Längst med järnvägsspåret

Publicerad 2014-10-21 19:34:19 i Allmänt,

Det här kom när jag för två veckor sedan satt på tåget från Oslo till Norrköping för en 25-årsfest.
 

"Sverige  var aldrig så vackert som när jag reste igenom det klätt i höstskrud. Solnedgången i eftermiddagen doftade höstäpplen plockade för hand av dignande träd i gamla fruktträdgårdar, och över himlen vandrade rosa stråk som minde om att vintern var på väg.
Världen var tung av blöta gula löv, och längst med järnvägsspåret stod tomma slitna fabrikslokaler på rad, minnen om aktiva samhällen där entreprenörskapet blomstrat en gång.

Nu gapade trasiga fönster i övergivna hus mot mig på min färd, och ångesten låg som en tung filt över stationssamhällena. Här gavs inga nya löften.

Det var en månad kvar till jag på nytt övergav mitt älskade,slitna hemland och flyttade tillbaka till Australien.
Sverige - jag älskar dig, men jag kan inte hantera dig. Tack för allt du givit mig, och mest av allt lusten att gång på gång överge dig."

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2014-10-25 14:37:42

Tjohooo, älskar att du börjat blogga igen!!! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela