GypsyRose

Taking the long way around

Sydney situationen

Publicerad 2014-12-16 02:13:10 i Allmänt,

Hej dar hemma, 
 
Det blir ett kort inlagg for jag sitter pa kontoret idag, och darfor far ni klara er utan a, a och o. Haha oj skoj det blev. Ni fattar. 
 
idag ar dock ingen skoj dag. Igar kvall satt jag i min lilla stuga och pysslade ihop mitt IKEA pepparkakshus, drack IKEA glogg och dekorerade var en, ursakta gran. 
Som background drop hade jag nyheterna pa och foljde gisslandramat i Sydney live. Ni har last om det nu, och imorses vaknade vi till nyheterna att en 2 barnsmamma och cafemanagern samt garningsmannen dott under natten. Min TV pumpade ut fotage fran scenen, dar livradda och skadade gisslan sprang ut fran cafeet.
 
Vi ar knappt en vecka fran jul, och idag kommer inte Katrina hem till sina barn och ett julpyntat hem. Tori dog pa sin arbetsplats och hyllas idag som en hjalte har eftersom han skots nar han forsokte ta vapnet ifran garningsmannen. 
 
Det ar sa hemskt sa hemskt men mitt nya land visar sig starkt och utanfor cafeet pa Martin Place vaxer sig blomsterhavet enormt. 
Vad som ocksa ger mig hopp om framtiden ar att se hur media inte vinklar negativt pa det faktum att garningsmannen hangde upp en islamisk flagga i cafefonstret. 
Flertalet rapporteringar fran muslimska grupper som samlats for att visa sin avsky for handelser har visats, och vi ser att det har ar en individs handlingar, inte en grupp.
 
Mina tankar gar till er som forlorat nagon idag. 
 
X

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela