GypsyRose

Taking the long way around

Proud but not pleased

Publicerad 2013-05-02 23:51:32 i Allmänt,

Den här resebubblan har hållit mig i schack de senaste fem åren. Fem år gick jävligt snabbt, ursäkta min bristfälliga svenska, men så lyder sanningen. 
Helt plötsligt står jag här på andra sidan Verkligheten och har svårt att greppa hur det kunde sett ut, om jag inte boardat det där planet till UK för ett internship.
 
Allt blir som det ska, men nu vill jag dra ned på takten. Hör och häpna, inget är skrivet i sten och jag känner mig och min rastlöshet bäst, men det sker små förändringar i takt med att jag blir äldre. 
Ett universum från allt det jag vetat, och det jag kommer få veta, hoppar jag nu på nästa tåg. 
Det är dags att öva på att stanna någonstans, att kunna jobba på relationer och faktiskt få en titel yrkesmässigt sett. Jag vill hitta ett hem som inte är allt för tillfälligt, och min hatt börjar bli för sliten för det här runthasandet. Men gud vad jag älskar det, det är som en drog, det här livet. 
Jag blir hög på dig, hör du det?
 
Vi får se vad som händer, inget är bokat eller bestämt, men jag hoppas att ni kan skicka era tankar till Australia snart. Vi jobbar på sponsorship och ingen vet riktigt hur det går, men det är vad vi riktar in oss på. Jag och The Mitchell Family, that is. 
 
Jag håller er lagom uppdaterade om processen. Punkt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela