GypsyRose

Taking the long way around

It was the invisible people he wanted to write about

Publicerad 2013-05-12 11:43:54 i Allmänt,

Det var längesen jag nämnde något om R i den här bloggen. Minns ni honom? Den lockhårige engelsmannen som satte svenska hjärtan i brand och som jag byggde cykeltaxis med i Sydney. (Se, fick jag en anledning att nämna Sydney igen, en fantastisk stad som råkar ha ett fantastiskt operahus. Ett operahus som varit först ut i världen med att arrangera konserter för..HUNDAR! Helt fantastiskt, men fokus Ingvarsdotter. Mer om det sen.)
 
Anyhow. Allt bleknar och det blir som det ska. R träffade en kanadensiska i Australien och flyttar nog till Kanada snart efter ett par år hemma i London. Jag träffade Australiensare i Kanada och flyttar väl dit snart tänker jag mig. Så lika vägar, så olika mål. 
 
Det pratades ju bekant en hel del de där nätterna som blev morgnar som blev till ett år i den där staden, det där hostelet och den gamla tågstationen, och mycket faller mellan fingrarna på mig, men R hade, som jag, ett favorite quote som fastnat hos mig, och som är fantastiskt. Det är ett kort stycke ur Bibeln, och säger allt. 
Här får ni. Läs, begrunda och ta vara på.
 
I have seen something else under the sun:
The race is not to the swift or the battle to the strong,
nor does food come to the wise or wealth to the brilliant
or favor to the learned; but time and chance happen to them all.
 
- Ecclesiastes 9:11

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela