GypsyRose

Taking the long way around

Vi far till Trondheim, och Wales kommer till oss

Publicerad 2013-06-18 21:43:34 i Allmänt,

Den inre resan. Är det inte det jag alltid brunnit för? Det bor en eld i mig och i djupet av min oroliga folksjäl som säger att jag ska fortsätta resa. 
Den säger det, och min pappa säger det. Min pappa som går tvärt emot alla andra medelålderspappor vars döttrar börjar fejsa 30-årsåldern. Han som säger att "nej nej, tänk dig för, ska du inte fortsätta då?" när jag börjar gnälla om att jag kanske vill slå mig ner och hitta en partner. 
 
Fasen så rätt den gubben har. 
Anyhoo. Idag bokar jag och min lilla Familia tåg upp till Trondheim i slutet av juli för att se vart vägen tar oss, det ska vara en fantastisk resa upp och underbara vyer och det vankas nån slags stadsfest däruppe. Steffe The Husgud spelar såklart, och det gör också Timbaktu, First Aid Kit och James Morrison. 
Bo på vandrarhem, hyra cyklar, dricka vin och njuta av tiden vi får tillsammans. Fan va fint. 
 
Snart dimper även Wales ner i Oslo. Yaboia!!Fantastiska Becky som vi reste runt OZ med och plockade apelsiner och arbetade på en countrypub och gick igenom en hel jävla massa del med, flyttar nu hem från ännu ett år down under och pitstoppar hos oss! I massa flera dagar!
Shit. Peppen liksom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela