GypsyRose

Taking the long way around

Im not old, my story has not yet been told

Publicerad 2013-04-28 10:57:16 i

Söndag förmiddag. Moln över Oslo men våren har hittat hit, och igår klockan sju när jag gick genom en tom stad på väg till lördagsskiftet på jobbet, hade gatugubbarna (och tanterna) börjat sopa gatorna rena från drivorna av grus. Man rustar upp Oslo för 17 maj. Och då är vi här, och Strumpan har kommit hem från sin blixtvisit till Kanada. 
 
Jompa äter frulle med sina föräldrar som är i stan, Gabby jobbar. Mina heels ligger slängda bredvid sängen och jag tror jag skickade ett lite för varmt mail till Chris igår natt. Det gör ingenting! Vi är vänner ju!
Honom bytte jag från dateobjekt till vän så fort jag lämnat Melbourne för så länge sen nu, och trillade rakt in i en stor mans armar. 
 
Men mer om det en annan gång. Saker händer som ska hända, och idag tänker jag lyssna sönder Old Crow Medicin Show, sjunga med högt och gällt medan jag städar, och sen kolla på Bobby Long. Its a Bobby Long kinda of a day ya all. 
 
Och sen tjackar jag nog biljetter till Rom den 25 maj. Family vacation with Strumps. Bara för att vi kan. Boia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela