GypsyRose

Taking the long way around

theres a universe in the crack in the wall

Publicerad 2012-06-26 01:00:05 i

Tisdag morgon, solen har gatt upp bakom molnen och jag har lamnats ensam i Chris hus. Har ska jag nu spendera hela dagen, ensam, och jag ska mest jobba pa pa min forkylning och vila. Har far jag ro att blogga. Och fundera, planera. Mest kanske for att jag blir sa sorgsen har, for jag vet att jag inte kommer fa spendera sa vardsligt mycket mer tid i hans sang, i hans hus. Det ar en bitterljuv smak pa tungan, runt hornet vantar det okanda i att snart vara arbetslos och rotlos igen, det helt fantastiska med att snart vara pa resande fot pa nytt.

I sondags natt kom jag och Lillan hem fran ett par fantastiska dagar i NZ, jag fick visa henne mitt Auckland, City Groove och hela grejen, vi catchade upp med Kiwa, Cat och korde ner till Hamilton for en kaffe med Brett innan vi begav oss mot Hahei och Glen. 4 dagar gick at till att hanga runt i ett folktomt Hahei, vi har sovit ut, firat midsommar, pratat minnen med skona Glen, lagat langsam mat, kollat rugby och vandrat runt i en tyst natur.
Sjalvklart blev jag dodsforkyld pa vagen hem, eftersom min kropp alltid sparkar rakt ut nar jag drar ner pa tempot och tillater mig att kanna efter. Darfor gjorde jag nagot jag inte gjort pa flera ar. Jag sjukskrev mig. I 2 dagar. Helt spatt galet for att vara mig. Men nu ar det kropp och halsa fore pengar. Vem bryr sig egentligen om en fet lonecheck nar jag kan vila, kanna efter, och ligga i sangen hela dagen och kolla pa Sex n The City II och vanta pa att Chris och Lillan ska trilla in fran sina jobb for att krama och skota om mig?

Jag har lagt ned helt pa jobbet. Jag ar klar dar. De har nytt blod som borjat, allt ligger inte langre pa mina axlar. Det ar en oerhort skon kansla, och om ett par veckor ar jag som sagt var arbetslos igen. Gott! I samma veva trillar forhoppningsvis skatteaterbaringen in, och den gor att jag kommer kunna leva som jag lar ett bra tag.

Nu siktar jag och Lillan pa att avrunda pa ett snyggt satt har, sedan tacka for oss och roada upp ostkusten, chilla i Byron Bay, catcha up med diverse skona manniskor och sedan hitta nat hostel som vill ge oss boende mot ett par timmars jobb om dan. Ett break, med andra ord. Vi tanker kora en Dry July och rensa oss sjalva.

Det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela