GypsyRose

Taking the long way around

hipp hipp hurra AL och tomas!

Publicerad 2012-06-26 02:15:54 i

Ar det inte sa underbart att fa vakna till fantastiska nyheter hemifran? AL och Tomas har forlovat sig! Dessa tva som jag inte kan vanta pa att fa se igen pa hemmaplan. I ungefar 100 ar har de hallt ihop i vatt och torrt, och det kanns som igar en 18-arig (var vi 18?) yngling trillade fram till mig pa dansgolvet pa Dagnys (vilket stalle! 2 for 1 i baren fore klockan 22, och da fick man LAMNA all sin dricka I KYLEN OCH BARA SAGA TILL NAR MAN VILLE HA MER!!)
for att fraga var min vaninna som han traffat kvallen innan, fanns tro?

Jag fnos i vanlig tonarsanda och upplyste grabben om att en andra hookup kunde han troligtvis se sig i stjarnorna efter. Det ar manga ar sedan nu, och jag brukar inte direkt se det har som en glory story, men sa var det. AL var en av mina tightaste brudpolare, hon jag stod pa Maris syrras balkong och vralade med i Liptones med, hon jag akte till storstan GBG i nya Converse for att se Hardcore Superstar med, och hon jag akte till de forsta festivalerna i komplett Suntrip-utstyrsel med. Inte tankte jag se henne forsvinna in i forhallandedimman med den dar grabben. Icke!
Nu kan jag med oerhord gladje i hjartat se tillbaka pa de tider jag fatt dela med dessa tva fantastiska manniskor. Nar jag blivit en extra familjemedlem med egen nyckel de ganger jag haft nat pa gang i Gotet, och jag suttit uppe och kollat pa film med Tomas medan AL krupit till kojs. De ganger vi motts upp i Falkoping, pratat minnen och forlorat oss i framtidsplaner, eller de julklappar och julkort som trillar in fran dem och som blivit en tradition och annu en anledning for mig att bryta ihop och lipa over hur fina vanner jag faktiskt har, och vars klappar hittar mig var an i varlden jag befinner mig.
Nu ar de tva forlovade, och jag kan inte tanka mig ett starkare och mer stabilt par an dem. Om jag nagon gang down the road hittar nagon jag kan bygga ett sa stabilt och fint forhallande med som dessa tva har med varandra, da kan jag skatta mig lyckligt.
Well done Tomas, du charmade oronen av min Partner In Crime, du drog vinstlotten. Se till att fortsatta gora henne lycklig i alla era dagar, precis som du gjort sa lange redan. Och tack for att du inte lat dig slas ned av den dar svarthariga punkrockarn pa Dagnys som trodde hon visste nat om saker och ting.
Grattis till er bada!

XXX

Kommentarer

Postat av: Nilsson

Publicerad 2012-06-28 14:58:26

Vilken tur att den där svarthåriga saken inte fick sin vilja igenom såhär i efterhand :) hoppas allt är bra med dig! Saknar dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela