GypsyRose

Taking the long way around

reflektion

Publicerad 2012-01-05 01:50:19 i

Vad är det i en människa som gör att hon börjar längta tillbaka till stället hon var på innan, trots känslan av att vara redo för nya äventyr, just när hon ska därifrån?
Jag var klar med Whistler, trodde jag. Jag ville se mer, resa mer, lägga fler mil bakom mig.
Även fast jag avgudade mitt jobb, hade mina allra bästa vänner där, blev helt beroende av naturen och ändra mitt sätt att leva så otroligt.

Sen ser jag filmer som dessa. Och jag, som aldrig varit ett stort fan av vintern, tillåter mig själv att längta tillbaka till en av världens vackraste platser, vinter som sommar.
Jag börjar kunna säga att jag sett en hel jättedel av världen nu, länderna och världsdelarna bockas av i rask takt, mitt pass börjar på riktigt fyllas med stämplar.
Men Canada. Åh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela