GypsyRose

Taking the long way around

galna liv

Publicerad 2011-09-03 21:48:30 i

Det blir inte mycket uppdateringar, som sagt. Men har har vi en solig lordag, jag ar ledig och skulle egentligen akt till IKEA i stan for att kopa kraftor och grejer,men har istallet droppat av Phill och Karin pa varsina jobb. Ska ut o sola, sen kommer Strumpan hem, vi aker till Village, hanger runt, Karin slutar, Strumps aker upp pa berget for en BBQ o vi ska planera varldshistoriens forsta kraftskiva utan kraftor. Livet ar sa underbart just nu, jag har borjat marka av en rastloshet som jag som alltid inte forst kanner igen. Jag har inte riktigt koll pa humoret och det kryper i kroppen. Just ja, Resedjavulen var ju som just gjort entre igen. Valkommen sager jag och hoppas han inte forsvinner an.

Men den har gangen ar han faktiskt inte lika valkommen. Jag langtar mig hysteriskt galen efter min syster, och  The Big OZ kommer bli sa fantastiskt. Men det ar ocksa nu jag borjar rota mig. Jag har rannsakat mig sjalv, sett ett monster jag haller pa att bryta sa smatt. Jag har slagit av pa takten, insett mer vad som ar viktigt. Och Livet nu, mina vanner. Ett enormt hus dar alla vara vanner kanner sig valkomna, utsikt over de vackraste bergen, ett jobb jag fullkomligt alskar och en chef som vagrar bli kallad chef och som vill halla mig kvar. Vanner  som inte flyttar runt, utan faktiskt stannar.  Har far jag ta del av ett riktigt liv, inte ett rotlost backpackerliv. Hardcore manniskor som inte slar av pa takten for att de skaffar barn. Gud vad jag alskar BC nu. Folk har ar sa grymt coola, extremsportatleter alabama!
Den har gangen ar det jag som lamnar, och inte den som blir lamnad. Stora steg ligger i en snar framtid.

Igar hade jag annu en rockenrollarbetsdag, traffade en hel hog snygga man, plockade upp en hitcher och insag att han hitchat med mig forut. Utbyte av nummer och sa valkommen till var fest pa mandag! Kan Janice hitta roliga manniskor langst med vagen och dra med dom till Whistler, ska inte jag vara samre. Det far bli ett hitchbattle for att se vem som hittat den basta hitchern. :)

Forra lordagen praktiserade Karin pa mitt jobb, i 100 grader hoppade vi hage, flortade med forbipasserande snygga pappor, at sushilunch och salde en hel del blommor. Sedan hoppade vi in i Radow, drog ner till ett glimrande Van dar Johanna o Mike vantade med kylt rose. Woop woop kalasdags och textande till en grabb jag inte sett pa kanske 6 manader. Grabben svarade snabbt, och det blev bestamt att jag skulle bjuda ut honom pa frukost. Sagt och gjort, dagen efter satt vi dar pa Southside och forsokte kanna igen varandra. Oh well, random grej bara, som gor livet lite mer spannande.

XO

Kommentarer

Postat av: gabriella

Publicerad 2011-09-05 00:38:34

har också sån sjukt jävla ångest över att lämna allt här. men det kommer bli braa! SNART SES VI!! och allt ordnar sig!



<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela