GypsyRose

Taking the long way around

solnedgång över melbourne

Publicerad 2011-11-30 10:24:35 i

Och det är en hjärtslitande vacker sådan. Det har öst ned regn hela dagen, jag o Lillan har varit på språng, skypat med underbaraste Hanna som jag saknar så sjukt mycket när jag pratar med henne.
Nu har det klarnat upp. Inte ett moln på himmelen. Ni vet så där så man inte vet var man ska ta vägen. Så vackert är det.
Imorrn blir det jobb, jag sköter ruljangsen i vår andra blomstershop, där jag jobbar ensam och det hela påminner så mycket mer om Windflower. När jag jobbar i "2:an", är jag i mitt rätta territorium. Jag sköter allt, jag bestämmer hur mina buketter ska se ut och vilken musik som ska spelas. Ni som känner mig vet ju att det är då jag trivs som allra, allra bäst.
Igår kom Lillan på besök på jobbet, hade med sig en Smoothie, och i utbyte fick hon en heliumballong att ta med hem till Jomps. Jodå, vi har heliumballoger på mitt jobb som jag får fylla på själv. (och ja, jag är så sjukt sugen på att suga i mig lite helium till nästa buttra gubbe kommer in i min butik).
Det har flyttat in en ny tjej i vårt helknäppa hus på Blythe Street. Tack gud, för resten av stjärnorna vi delar hus med är inget att hänga i granen, om man så säger. Folkskygga kufar it is. Anyhow, den här rosahåriga, DJ-ande fransyska är som vi. Underbar med andra ord. Välkommen till huset säger vi, och snart ska det bli dans av! Jo, snart går vi nog ut o dansar. Så får det bli!
Enough!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela