GypsyRose

Taking the long way around

en alldeles fantastisk berättelse

Publicerad 2011-11-30 10:39:33 i

En vacker dag på City Groove, 2 år sedan. (Heeregud, har det redan gått 2 år?). Telefonen ringer, det är en tysk vid namn Alex som vill boka rum. Jag charmar honom och han blir övertygad om att vårt hostel är det rätta för honom. Han flyttar in och blir en del av HostelFamiljen.
Han börjar träffa chilenska Carolina, en underbar del av vår Familj, och en fantastisk människa. 
De börjar resa tillsammans, först till sydön för att delta i Regnbågsmötet med alla hippies, sedan liftar de sig genom europa hem till tyskland och Alex familj.

Sedan ett år har han rest runt i Sydamerika, men alltid kommit tillbaka till henne i Chile. De är ett sådant par det strålar om, 2 människor som är menade att vara varandras avbilder som individer.
Igår läste jag att de gift sig. Och jag blev helt tårögd. För de är menade för varandra, och deras vintagebröllop är exakt ett sådant jag själv önskar mig sen.
Jag skrev till dem båda och lyckönskade dem, och Alex svarade som han brukar.

"Thank you soooo much for letting me stay in the hostel.... it would not have worked out without you, Mika. its anyway so funny.... who would have thought this! kisses and hugs, Alex."


Jag har lånat lite bilder från deras bröllop. Jag tror inte att de misstycker. Jag som förde dem samman. På ett sätt. Men jag tror att de varit på väg mot varandra hela tiden, hade det inte varit jag, hade det varit nån annan.

Kommentarer

Postat av: Olsson

Publicerad 2011-12-02 15:44:38

Ja, tänk vilka magiska ögonblick man får vara med om:) Så underbart fina bilder. Saknar dig, roomie. Puss och kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela