GypsyRose

Taking the long way around

vackra dagar

Publicerad 2011-05-25 08:17:04 i

Nu flyter det på bra. I princip varje dag då jag kommit hem från jobbet, finns ett gäng glada peeps i vårt hem, grillen är tänd och det sätts ett glas rosé i min hand. Det äts, skrattas, och badas jacuzzi tills timmen blir sen och kompisarna kilar hem och vi kryper till kojs. Om morgnarna dricker vi kaffe tillsammans och njuter. Igår var jag ledig, och stack till Riverside med Charlie och Helen för en äkta ledig-dag-frulle. KAte och Phil joinade, sen blev det storshopping i Function Junction. Blommor, tischor och manliga saker så som verktyg. Hemkomst, Charlie gjorde lunch, Strumpan och Richard kom intrillande, och solen sken.

Jag och fina Helen kollade på film och åt glass, och sen var det dags för Dusties och en kanna bärs i solskenet med fina flickor. Hem och jazzuca oss lite innan sovdags.
Vi har haft Helen hos oss ett par dagar, Janice stannar ett par veckor och allt är kalas!

Jag trivs, och är i balans. Det går bra nu. Bäst att njuta medan det varar. Olsson har lämnat Kanada, och hennes sista kväll infann vi oss alla uppklädda till tänderna (Tom Phil som hade sin randiga gå-bort-tröja) på Rimrock cafe. 3-rätters stod på schemat, och herregud vad gott det var! Jag åt anka till förrätt, pruscitto till andra förrätt samt venison, rådjur (kanske?Eller?!) till varmrätt. Och såklart vit chockladpannacotta till efterrätt. Sen dog jag lite i matkoma.

TAck för ett fint liv!

Kommentarer

Postat av: Karlsson

Publicerad 2011-05-25 21:40:54

Jag saknar dig...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela