GypsyRose

Taking the long way around

i-landsproblem

Publicerad 2011-05-06 18:26:09 i

Jag kan inte riktigt greppa det här. För några veckor sedan satt jag arbetslös, sjukt uttråkad, förvirrad, instängd i en liten stuga men förvisso lite halvt road och brydd över En Kiwi. Nu sitter jag här, fredag morgon i vårt lilla palats. Molnen ligger lågt över bergen, sjön jag ser från mitt fönster ser djup och frisk ut. Jag har kört strumps till jobbet, och sitter nu med frukosten på en bricka bredvid mig.

Igår hade jag ännu en kanondag på jobbet, Chefen hjälpte till att stänga igen, och sa till mig att ta med hem fina blommor till mitt nya place. I helgen ska vi jobba massor, och Chefen vill gärna att jag kommer och utnyttjar deras fina gästrum inatt, eftersom vi ska upp tidigt imorrn. Fina Jill!
Igår efter jobbet köpte jag lite mer trädgårdspryttlar, frön o dyl, sen vände jag hem will Whistler, mötte upp hela mitt glada gäng på Crystal och såg lite hockey.

Sen åkte jag och Strumps hem, korkade upp vinet och lät vår fina nya flattie Charlie visa oss hur utomhusjacuzzin funkade. När vi hoppat i, tände Charlie en massa levande ljus runt jacuzzin och släckte utomhusbelysningen. När vi satt där, blev lite tipsy och skrynklade våra skinn, vände jag mig till Strumps och sa;
"Tänk att det här är vårt liv nu. När hade vi det såhär ordnat sist? När bodde vi så lyxigt, när fick vi må så bra?"

Och så pratade vi om hur länge vi ska stanna i Vegas. Ja, vi kanske åker dit på måndag. Spontantrip var det va? :)
I-landsproblem där det förut handlade om överlevnad. Jag vet att det är Guds sätt att inte få mig att tänka på Kiwin. Och hörni, det funkar. Jag håller mig minst sagt sysselsatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela