GypsyRose

Taking the long way around

livin the whistler dream

Publicerad 2011-03-25 04:40:08 i



Strumps och Karin tar med bärs till grabbarna som har företaget



Taggade tjejer!



Jag och mitt och Strumps hundspann. De snabbaste! Vi fick bromsa in dem hela tiden för att inte krasha in i de andra framför oss! Leder flocken gör Yamaha, sen har vi Question, Rocky och de andra som jag inte miss namnet på. Musli, den stora svart/vita, andra till höger, är vår idol. Han sprang fram och juckade mot Paris Hiltons ben och vägrade släppa taget när hon var i krokarna senast och skulle göra en av de lokala attraktionerna. Ha!



And away we goooo!!Var allt lite nervös, men det ordnade sig snabbt!



Här kommer jag med mitt hundspann!



Strumpan är en talang på hundspann!



And so is Karin!



Strumps gosar med hundarna efteråt för att visa hur duktiga de varit!


En av de bästa dagarna i Whistler so far. Vår aussiemate Mitch som jobbar med hundspann, tog oss med på en tur. Vi fick superbra hjälp av alla hetingar som jobbar där, och vädret var sådär exemplariskt, med strålande sol.
Företaget har 157 hundar, vi fick möta 70 av dem idag. Det här var något av de mest otroliga jag gjort, tror jag. Att få stå bakom 6 hundar som i rask takt drar en framåt i vinterlandskapet medan Strumpan sitter nedbäddad i släden...Magiskt!!

Och det bästa är kanske att kunna betala med ett par cases öl till grabbarna...:)

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2011-03-25 17:29:21

ÅHHHH Vad roligt!!!! :D

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-03-29 11:16:39

Åhhh va avis jag blir! Har alltid velat åka hundspann! Åh vill va där du är hjärtat! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela