GypsyRose

Taking the long way around

hemlängtan? näe...

Publicerad 2011-06-26 18:18:42 i

Söndagsmorgon, strålande sådan. Luften är hög och klar och jag rockar runt här hemma ensam, ska iväg på HotYoga strax, 40 grader och en svettandes Ingvarsdotter. Lyssnar på Steffe, ska återvinna från midsommar, gå på Farmers Market sen, och därefter plocka upp Helen, James and Fabel så åker vi till Vancouver och gör en all niter med Dropkick spelning och hostelhäng.

Steffe är helt enkelt bäst i denna form, jag ensam och i vårt fina hus. Kikar in på MAlles blogg och ser alla dunderfina bilder från deras midsommar. Alla mina tjejer liksom. Ååååh dom är så fina. Och så knyter det sig lite i magen. För allt jag missar. Och Steffe som sjunger så fint. Dom har ingen Steffe i Canada, eller nån annanstans i världen heller för den delen. Är det hemlängtan jag känner? Ja, kanske lite. Iallafall under högtider som dessa, när Sverige är finast i världen.

Men! Det går ju som bekant över strax. Vi hade en kanonmidsommar, med sill, potatis, nubbe, jordgubbstårta, kransar på skallen och midsommarstång. Och så ett hus fyllt med folk. Bilder kommer!


Tills dess!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela