GypsyRose

Taking the long way around

annu en dag till handlingarna

Publicerad 2011-08-06 06:16:05 i

Sa gar en dag fran vart liv och kommer aldrig ater. (Himla bra boktitel, Gardell!). Jag har precis klivit innanfor dorren, oppnat en bars fran sexpacket min chef Troy (Jills make) kom forbi med tidigare. " Ja, alltsa. Bra jobbat den har veckan! m du far dricka nu, pa jobbet? Jag rekomenderar det inte, men skot det snyggt!"), och lagar lite tofu och grejer.

Det har varit fina dagar. I tisdags gick jag, Strumps o Hobs pa Harry Potter. "Jaha, ska ni se den igen?" fragade folk. NEJ, vi har bara inte kommit ivag och sett den innan. Sa!
I onsdags smalte vi bort i varmen, och packade pa kvallen in alla vara filtar, madrasser och kuddar och akte pa utomhusbio vid Lost Lake. Under en stjarnklar himmel sag vi efter solnedgangen Limitless, och mysigare filmstunder far man nog leta efter. Det ar galna stjarnhimlar man far se har, kan jag meddela.
Sedan blev det ett glas vin med finaste Strumps pa var altan, och LivsPrat.

Idag har jag haft en rockenrollarbetsdag, mycket att gora och lycka ar att fa springa barfota och mala stora blommor pa asfalten.
En dam pa cykel ropade: " Det kan inte finnas en akta blomsterflicka som inte ar barfota!"
" Sant, jag har forsokt halla skorna pa, men det ar stort omojligt!", svarade jag.

Och sa dagens handelse. Varje dag gar en arabisk man forbi mitt, han ser ungefar ganska jattemycket ut som Gandhi meets Gandalf, och varje dag vinkar vi och sager hej hej. Ibland kommer han fram och forsoker beratta hur det star till. Pa arabiska. Att jag inte forstar spelar mindre roll. Han berattar att han ar glad, happy happy, och att han gillar mina blommor.
Igar kom han fram och gav mig en persika. Sotgubbe. En blomma fick han i utbyte.
Idag kom han fram igen och var riktigt pratsugen. Hej vad det gick, och jag star dar som ett fan och fattar inget, men haller med lite och upprepar vad han sager. Plotsligt grabbar han taf i min hand och borjar kanna, granska den ingaende. Pa arabiska och ett par fatal ord pa engelska far han fram att jag kommer vara med om en bilolycka, hamna pa sjukhus, gifta mig 2  ganger och fa 4 barn. Sedan fick jag en handpalaggning.
(Forst fattade jag inte vad gubben holl pa med, holl upp handen i luften, jag var lite sugen pa en high five).
Sedan fick jag ett plommon och sa gick han vidare.

Jag vet inte riktigt. Jag valjer att tro att gubben menade den gangen jag krashade var bil med buller och bang, bara att han inte riktigt ar med i ordningen liksom. men tror honom, det gor jag! Min lilla fruktgubbe med Gandahlskagg. Honom ska jag allt presentera gabby for nar hon kommer.

Hej!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2011-08-10 22:37:45

"När jag var lite kunde jag trolla. Det var innan de lärde mig att jag inte kan". Åh, jag läste precis Gardells "Ett ufo gör entré" och de två efterföljande böckerna. Han sätter ord och meningar som är mitt i prick, och man blir både glad och ledsen när man läser dem. Men "Så går en dag.." har jag inte läst, den måste jag beställa :-) Jag är glad att bloggkrampen verkar släppa, har saknat dina blogginlägg. Ta hand om dig mitt hjärta, puss o kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela