GypsyRose

Taking the long way around

sydney alsssshkling!

Publicerad 2010-05-02 14:11:13 i

Ah, gud vad jag inte har ork for er langre. Men idag landade jag i Sydney. Och ja, givetvis forsov jag mig natta 2,5 timmar imorses innan jag vaknade ungefar lagom till boarding. Haha!

Men I know god, and god knows me. Sa visst var flyget forsenat lika lange som jag forsov mig, och jag landade i 28 grader och vackra miljoer efter en illfard i taxi till Aucklands International medan en oerjort vacker sol gick upp over mitt Aucks, ombyte i baksatet och en klippsk Bianca bredvid.
"Nej Mika, pa med skorna och sa BH. Makeup och tandborstning tar vi SEN", lat det.
Biancs, vad hade jag gjort utan dig?

"Ja, inte mkt. Det enda jag horde var dig skrika FUCK FUCK FUCK imorses, och da visste jag att det var dags att stiga upp och reda ut ditt liv", svarade denna underbara van som flog ut till Fiji ett par timmar efter mitt flight avgatt.

Har gatt omkring barfota hela dagen, druckit kaffe och sett en fantastisk solnedgang dar jag satt pa marken, lutat mot operahuset svala vagg med harbour bridge som bakgrund. Kalas.

Motte upp R for en bars i Hyde Park. Joda. Knappt, skrammande och samtidigt inte alls. Nej. Konstigt liv.

Men! Dagens maste ha varit en gammel maorigubbe i rullstol som jag borjade prata med pa Aucks flygplats imorses. Sahar lat det:

"Naha, du ar INTE fran Sverige!? Da gor vi ett test! Om du ar fran Sverige, da kan du den har laten. Here we go; SAAAANT E LIVET, SAAAANT E LIVET SA MYCKET FAAAAALSKHET BOOOOOR DET HAAAAAR!"....osv.


Sa ibland nar Livet ar knappt, man ar pavag ifran allt man trodde var ens liv och man har forsovit sig och haret ar pa anda och hjalphjalphjalp man ska traffa R och allt, da finner man sig galandes ikapp med en rullstolsbunden maori en gammel svensk schlagerdanga. Vilken grej va? Only in Mikas life liksom. Ni fattar va? HAHA!

Gubben hade hus i Uddevalla och laste Sverigekartan ur minnet och sin hand. Lovely!

Sen blev det annu mer bast nar jag sprang pa en japansk hippe, en kalasgrabb som bodde hos oss ett par natter pa The Groove for manader sen. Sen sprang jag pa honom i Gisborne pa nyar, och for ett par dagar sen flyttade han in pa Groovet en natt med sin sota hippefamilj.
Givetvis stod han pa flygplatsen imorses och spelade pa sin flojt for att tjana ihop 1000 dollars till en flygbiljett till Indien. Hans 2,5 dollar kom han inte langt med, sa han fick minst 60 cent av mig.

Vi kramades och sag djupt i varandras ogon. Och sen det har;

" U and me. Good connection, meeting up at so many places. U and me, good karma together".
(Det tackar vi for. Medelklasstjejen fran Sverige och helylleHippien fran Japan. Who could tell liksom?)

Nu ar det laggdags for en mattad och utmattad Mika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela