GypsyRose

Taking the long way around

varldens forsta soluppgang 2010

Publicerad 2010-03-06 05:54:57 i



Ser ni? Sa dar borjade det, nu ar en ny dag, en ny soluppgang och ett nytt ar pa vag att starta. Havet ar lugnt, och pa stranden i Gisborne stod manniskor och vantade tillsammans med mig. Havet lag stilla och vantade tillsammans med oss, och ett distinkt dis vilade over stranden.

 

Det gick forst langsamt, och sedan allt snabbare. Jag forsokte insupa varje sekund, varje fornimmelse och kansla som kom over mig. Det var starka intryck.



Och dar steg solen over den nya dagen, ett nytt ar som jag fick formanen att mota i NZ. "Det ar 2010, och jag far fortfarande vara har, pa en underbar plats i varlden", tankte jag nar jag stod med fotterna djupt nedborrade i sanden.




Tva trotta tjejer fran tva olika delar av varlden sov i bilen vid stranden och stallde klockan pa 05.47 nyarsdagens morgon for att se soluppgangen - Den forsta i varlden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela