GypsyRose

Taking the long way around

Gardagen i ord

Publicerad 2010-03-05 11:20:27 i

Igar var en miche bra dag i Ingvarsdotters liv. Nar klockan slog kvart i nio, kom Jinny o tog mina sista tva timmar pa cafeet, jag sprang till The Groove dar Glenmpa vantade med fryst Jager och ett mycket glatt humor. Strumpan var tillbaka i stan, och henne sag jag pa vag hem till Groovt, och yyyyylade som en liten varg nar jag sprang henne till motes.

Ivag till Transmission room dar svenska metalstoltheterna meshuggah lirade. Ja, jag och metal har ju aldrig riktigt gatt hand i hand, sa darfor kan jag inte saga om det var en bra spelning eller inte. Men tipsy, det blev jag, och kul, det hade jag! stod langst fram m Glen i hans Goteborgstischa medan han nonstop ropade mellan latarna "ALLA HETER GLEN I GOTEBORG!!!'.

Bandet kollade lite konstigt pa det omaka paret och skakade sedan glatt i hand med oss mellan ett par latar. Nar spelningen var slut tog Glen mig i handen och sprang backstage. Vakterna i det har landet ar inte kloka. Glen svamlade sina fa ord pa svenska, och jag sa att jag gatt i skolan med grabbarna sen vi var 2 applen hoga. SA blir man inslappt backstage tydligen.

Jaja. Upp i logen o beromma grabbarna och sitta o tjitttjatta nan timme, mycket trevligt. Vi pladdrade massor pa svenska, och stackars Glen drog sina uttjatade svenska ramsor. Mycket trevliga grabbar, kan jag lova. Kom fram till att vi har en del gemensamma bekanta, och att det far bli nan slags ol nar vi alla ar hemma i Sverige igen. 

Jag och Glen forsokte sen hitta ut fran den dar jakla stallet, eftersom vi ville vara de coola och dra ifran bandet, och inte tvart om. :) Ja, det slutade upprepade ganger med att vi hamnade i logen igen, medan grabbarna metal tittade allt underligare pa oss. Vi det har laget hde vi bada nastan tappat talformagan av allt skoj som pagick. 

Hem till The Groove, Glen hoppade ut genom fonstret och borjade klattra pa taket, innan han stallde sig o bakade en kaka bestaende av ol, ost och vitlok. MUMS!
Ingvarsdotter fick for sig att det var dags att ga ut, och trillade vidare till Father Teds efter ett mycket svamlande samtal med ett lite avundsjukt X hemma i Sverige.
Forsokte pa puben febrilt undga att bli upphookad av den irlandska bouncern " Have u ever had a irish lad? What u up 2 2mo"? osv osv.

Traffade dock Scott fran Boston, som ar pizzabagare pa ett av innepizzahaken har i stan, en grabb med helsleeves, cap pa sned och alldeles lagom trevlig. Vi gick o kakae pa Burger King (inet ar sa gott som BK pa Quen St missinassen nar man varit rejalt i farten.)
Och vad som hande sen? Ja, det fortaljer inte den har historien, kara vanner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela