GypsyRose

Taking the long way around

chillax

Publicerad 2010-03-01 09:10:16 i

Livet: En update. Igar tog jag o Bianca vagen ut fran ett skimrande och glimrande Aucks till Red beach, och idag har vi chillat pa Stranden med alla ongarna, och sedan blev det ett klassiskt bbq-partaj med hela Biancas galna familj som hon jobbar hos. Tre ungar, tva hundar, tre moss, en morfar som jag personligen tycker ar lite laskig, en utbytesstudent och sa tva skona foraldrar som bada jobbar i Auckland city. Toookigt, med andra ord.
Imorrn lattjar vi lite till pa stranden innan jag aker tillbaka till mitt alskade Aucks CBD for att jobba och sen ga ut o dansa disco.
OCH! Jag vet att ni darhemma formodligen har Noll Koll, men vi har pa andra sidan jorden mar bra. Nicolita ar lite uppskakad eftersom hela hennes hemland Chile ligger i ruiner, men hennes familj och vanner mar alla bra, och deras hus star kvar. Pa grund av denna extrema jordbavning utfardades tsunamivarningar over hela nordon har igar, och de som hade tankt sig en dag pa stranden fick vackert vanda hem igen.
Nic berattade om hur alla fonsterrutor pa hennes gamla lya hade exploderat, och ja, hon ar ratt uppriven.
Idag var havet konstigt, kunde vi konstatera. Mycket lagt tidvatten, och Bianca meddelade att hon aldrig sett vattnet sa tillbakadraget forut. Ikvall kom tidvattnet tillbaka med full kraft, nar vi var ute med hundarna.

Det ar ganska otackt hur vi paverkas av en jordbavning i Chile.

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2010-03-01 19:52:19

Noll koll vet jag inte, vi har ju Nyheter här hemma i gamla Svedala trots allt :-) Vår köksmästare är också från Chile, men staden där han har sin släkt var en bit ifrån som tur var. Men jag fick rysningar idag när han berättade om när han var med om en stor jordbävning där -85. Naturens krafter är mäktiga och läskiga. Kram!

Postat av: Mia

Publicerad 2010-03-02 09:21:16

Inte noll koll. =) Nyheterna pratar mycket om naturkatastroferna och det är grymma, hemska rapporter från ytterligare en plats i ruiner som är i nöd av hjälp utifrån...

Här skiner solen på ett fantastiskt vinterlandskap, men företag och privatpersoner överallt arbetar febrilt med att återställa sina byggnader som har dragit sista sucken under snömassorna och gett upp. Många har inte försäkringar som täcker skadorna.

Jag sitter inne i värmen och tar vara på ännu en vacker morgon och tackar omständigheterna för att jag slipper lida så mycket för vädret och jordens nycker.



Det låter som om du har det gudomligt där borte. Rena paradiset med promenader längs med stranden. ÅH! Lev och njut!

KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela