GypsyRose

Taking the long way around

vackert!

Publicerad 2010-02-28 05:40:58 i

Det basta med att jobba rumpan av sig…Vad tror ni det ar? JO! Det ar att man blir sa hiskeligt tipsy pa bara ett eller mojligen tva glas vin. Dricker man sedan 4 rum n coke plus 3 shotar och en Snakebite I snabb foljd och later sig baras runt som en docka av min egna amazonkvinna Bianca, har man vunnit matchen mot sig sjalv och Trottheten Fran Helvetet.

 

Joda! Kalaskul kvall, mycket valbehovlig dessutom efter non-stop working ett tag. Cat n Bianca kom och hamtade upp mig efter jag hade stangt igen cafeet, in i Biancas bil, ner med rutorna och upp med volymen och Queen St hem till mig. Tillpiffning, droppa Cat vid Rakinos, tillbaka till The Groove, parkera bil, saga hej till angsliga hostelgaster som tror att de slappt in kompletta framlingar och helt solklara galningar pa hostelet, rejsa ner till Northern Steamship, ett glas Sav Blanc och snuskhistorier m Bianca. Vidare till Dannys, dar det dracks, dansades och bas runt pa Ingvarsdotter.

“Hun, ur so tiny n u don’t seem to weight anything.” – Biancs

 

Traffar mannen i mina drommar, langa dreads pa en Kiwiskalle, sta nara nara, halla handen och allt bara klaffar. Ga hem ihop, Ingvarsdotter alldeles kalasrusig. DA ar det tack och good bye bara helt plotsligt, jahaja!

Text fran arg Bianca, whoooops I left her pa Dannys!;)

Bianca kommer hem, vi somnar helt utslagna av denna toookiga natt med klader pa, Bianca drar en filt over en utmattad Ingvarsdotter. Efter att denna textat R och fragat om han var vaken eftersom hon blivit ditchad, och han var den enda tillgangliga. Svarade han? Ja, faktiskt. Men idag skams jag lite for att jag ar lite dum i huvet.

 

Vaknar idag, drar en borste genom barret och pa med glajjorna. Sol sol sol, och underbar lunch pa en uteservering pa Vulcan Lane, barfotabarnet Ingvarsdotter ar fortfarande rusig och tycker allt I hela varlden ar kalaskul, och Bianca maste saga till pa skarpen att jag ska sluta klattra pa allt och att det faktiskt ar ett stalle for vuxna vi ar pa och ingen lekplats.

 

Japp. Nu jobbas det, Bianca ar har, vi ar saaaa trotta! Men ikvall blir det Lantern festival med raketer o grejer, Glen tittade in forut o han foljer med sen.

“Errrhm, kopa KYLLING!KYLLING maaat mycket bra tack! Ehhh, hemvandande sen, baka kaka I kok. MOOOMS!” – Glen ar bast I varlden pa svenska.

 

Anyway. Ikvall efter Lantern Festival aker jag med Bianca hem till henne I Red Beach, imorrn ar jag LEDIG for forsta gangen pa EVER och enda dagen den veckan, sa jag drar fran aucks och ska bara lira pa stranden imorrn, eventuellt rida pa en och annan haj I vattnet.

 

Bra skit, det har livet!

Kommentarer

Postat av: Karlsson on ze roof

Publicerad 2010-03-01 01:00:35

Me lajki mucho att du kommer hit snart! =) =) =) Jag ska visa dej en maori kille med låååånga fina dreads som slår Harald med hästlängder! Kanske inte lika mycket muskler, men han jobbar som dörrvakt på Shooters =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela