GypsyRose

Taking the long way around

irritation

Publicerad 2010-02-27 06:24:34 i

Nej, jag tycker inte riktigt om mig sjalv nar jag jobbar sahar mycket. Jag blir rent av en ganska otack manniska, ett litet HonMonster som inte ar det minsta fortjusande att ha att gora med.

Jag som ar van vid att komma utsovd och pepp till jobbet och lattja runt. Nu sitter jag vid datorn och laser bloggar som jag vet att jag ine far gora pa arbetstid, och spanner ogonen i varenda manniska som vagar sig in pa mitt café. Jag vill inte HA ER HAAAR, fattar ni inte det? Jag vill soka jobb, gora lite skolarbete o sa vill jag att Bianca kan komma hit snart sa vi kan borja dricka ol. For sen ska jag ga ut.

 

Och sa blir jag sadar torrt ironisk mot mina kunder, om de inte riktigt vet vad de vill ha OCH STAR I ARHUNDRANDEN OCH VALJER. Vi snackar kaffe, brudar, det ar inte ett livsavgorande beslut.

Sahar kan jag bli: "Jassa jaha, ja det klart att det maste u vara en HEMSKT SVART BESLUT DU HAR FRAMFOR DIG, INTE LATT ALLS. Kanske en gammal muffin till det? Inte det? Nej, det skulle inte jag heller valja, de ar sa ackliga. 
 

Nej fy. Semester tror jag. Och en gladare Ingvarsdotter. Vanta, har jag PMS? (Raknar I huvet…) Nej. Inte ens det kan jag skylla pa. Dumma! Ingvarsdotter, nu ar du bara elak!

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2010-02-27 12:14:08

Hahaha, jag känner igen mig så gaalet mycket! Jag kan, när jag jobbat alldeles för många dagar och timmar på sträcken, HATA folk redan när de kliver innanför dörren för att checka in. Om de stackarna bara visste vad vi säger för elaka saker backoffice :-) Om de dessutom pratar smålänska / gnällig närkedialekt ligger de riktigt illa till :-D Men denna branschen är livet Michellen, och jag tror man är hooked här om man väl har börjat. Men GLÖM INTE ÄTA. Viktigast av allt! Miss U, puss puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela