GypsyRose

Taking the long way around

hjalp

Publicerad 2010-02-27 05:44:31 i

Pressat schema indeed. Kolla bara sjalva:

 

Jobbar vanligt mandag och tisdag. Alltsa bara 8 timmar per dag, medan Jinny jobbar dubbelskift. Onsdag rings jag in tidigare, gar pa 12.30 eftermiddag, kommer pa att vi har Vector Arena-konsert och far absolute inte ga hem enligt schema 23.00. Cafeet ar overfyllt med gamlingar som ater, dricker och gnaller. Det ar KAOS. Chefen kommer in vid midnatt, full som en liten kastrull och kramas och pussas pa pannan pa hans duktiga anstallda som dragit ihop nytt record till hans butik. Ger Ingvarsdotter en flarra Chardonnay och drar sadana dar daliga Chefen-skamt, snuskiga var de ocksa.

Men jag diggar Chefen, en bullrig Kiwipappa med alldeles for mycket mage och som alltid fragar om jag har kul. Diggelito, liksom.

 

Torsdag: Rings in med start kl.11. Ljuvligt underbart, och konsert IGEN pa kvallen. OnsdagsKAOS ganger tva, satter nytt record och svimmar ikapp med Jinny och Jackie som jag jobar med. Men awesome team, vi skrattar ihjal oss och forsoker att inte titta forbigaende I ogonen sa de kanner att de vill ha KAFFE KAFFE KAFFE!

Vietnamesiska restauranger tvars over kommer over med mat till oss, som vanligt. Me like!

Hemma vid 01.00, stupar I sang, och sen upp 5 timmar senare for att ga tillbaka till jobbet eftersom managern ar sjuk o ingen kan tacka hennes shift.

Jobbar alltsa 07.00 -14.40 pa GE under fredagen, hoppar pa en LINK-buss och aker upp till Parnell, dar jag jobbar 15-23.00.

Skakar och haller pa att tappa kontrollen over mig sjalv. Nar at jag senast? Jinny lugnar och sager att man kommer over det dar efter att ha jobbat 2-3 veckor av dubbelskift. Jag kvider och far henne att lova at thon inte kommer do.

“Jinny, u r working urself 2 an early grave” – me

“Oh, no! I don’t like grave!” - Jinny


Hem, dusch, en eventuell bars blir ett glas vin hemma innan jag somnar i fosterstallning pa mitt golv.

 

Lordag: Sover ut, moter upp fina Cat och Bianca for lunch, hang I Albert Park som ar smyckat for Lantern Festival och Chinese New Year, till jobbet, jobbar nu fram till 23.00, sen all in utgang med Bianca o mota uppCat for en drink pa neutral ground, alltsa en plats dar vi alla tre funkar.

 

Sondag: Jobba 15-22, till Lantern Festival, hem o sova.

 

Nasta vecka? Samma sak, ett par dubbelskift har och dar.

 

Men vet ni? Nastnasta mandag ar det Ingvarsdotter som satter sig pa ett plan till Nelson. 4-5 dagars behovlig semester med mina finaste tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela