GypsyRose

Taking the long way around

braighetslista

Publicerad 2010-02-10 06:29:30 i

Idag tankte Ingvarsdotter att vi skulle ta o kolla lite positivt pa det hela. Sa jag har gjort en kort men himla bra lista med de tva saker som for tillfallet ar bestandigt i mitt liv. (For tillfallet var det ja…), alltsa mitt jobb och mitt hem. Lets start with the job aye?

 

  1. Det basta med mitt jobb ar att jag aldrig behover stalla klockan. Jag kan i princip varje dag sova tills jag vaknar av mig sjalv, vilket ibland ar lite synd for jag har en himla bra ringsignal faktiskt. Appelknyckarjazz haller i sig. Det fina I kraksangen ar att kvallarna pa mitt café inte ar sarskilt anstrangande, vilket ger mig en massa tid at plugga, lasa Cosmo, prata med the Pimp o andra stammisar samt lasa nya bocker. Det andra braiga, forutom alla skona grabbar jag blir bekant med, ar att mitt café ar inrymt i samma byggnd som ett dagis, forutom jattebanken.  Detta innebar att et kommer in en massa kiddos och fikar med sina parentes efter dagis. For tillfallet star lilla Zoe, en liten asiatisk kotte pa 2-3 ar och skrattar at mig nar jag sitter har vid datorn. Hon gillar att dra upp sin minitischa o visa sin lilla mage for mig, det har ar himla kul forstar ni. Zoe ar lite galen och lyssnar inte alls pa sin mamma, som ar jatteJATTEvacker. Jag gillar nog Zoe mest av alla ungar jag serverar Gingerbreadmen. Hennes mamma o pappa uppfostrar henne pa bade japanska och engelska, vilket ar bra for utan det hade inte jag och Zoe kunnat ha de djupa diskussioner vi har idag. (Mum, there! Spooooooooon. Spooon!”. Ehh, jahaja!” Men bast av allt gillar jag nog Zoe nar hon lamnar mitt café som efter en liten tornado, med blomjord och kaffebonorna som ar prydnad, strodda over golvet, och sockerskalarna tomda pa sitt innehall.

 

2. Mitt hem. Det ar det vackraste jag bott i, nansin. Och kanske nansin kommer bo i. Och alla mina fem flat mates ar coola, sarskilt fransyskan som pluggar filmproduktion har i Aucks. Nar jag trillade ut i handduken pa vag till duschen haromdagen, var ett komplett movie set uppstyltat i mitt vardagsrum. Dartill satt en hog vampyrer och andra laskiga ting i sofforna. Jag blev lite radd, saklart.
Och dessutom trodde jag att jag hade pajat en viktig scen. Men tydligen inte. En riktigt sot liten boll till Kiwigrabb meddelade att “they didn’t do any audio this day”, pa ett sant dar nordigt satt. Jaha, nehe. Audio sager du? Hur tankte du da? Eller som igar, nar en grabb Satt I det stora oppna fonstret som leder ut till taket ni sett pa videon.

Hi, Im Matt. Mikaela? Oh, so ur the Swedish gal?”.

“Ah, yeah, how do you know so much aye?”

“Ive been keeping my eyes on you for days now. “ Och sa ett sant dar skratt som gor att man inte alls tycker att det ar ett roligt skamt. For…det var val ett skamt? Jag fattar inte. Det ar val aldern, kan tankas.

 

Anyway. Slut pa lista. 6 days to go, my friends. Kommer ni ner? Har ni hyrt det dar privatjetet sa ni alla or en touchdown I aucks samtidigt? Va? VA?! Jag har inga planer an, men har tagit ledigt 2 dagar. Aideen har meddelat att on ine vill vara med om nagra lama “jag-har-inga-planer-fasoner”, och sager at thon tanker throwa mig ett stort party. Dagen efter flyger hon hem till Irland. Herregud.

 

Sedan har jag visst lovat bort mig pa dejt pa Valentin. Men DET ar en annan historia, som jag tankte forsoka dra mig ur fran. Jag meddelar hur det gar.

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2010-02-10 17:09:53

Haha, ska du dra dig ur Valentinsdejtandet, wajj wajj? vad är det för plutt som ska lura ut dig på äventyr? :) Pyss!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela