GypsyRose

Taking the long way around

gotta love google translate

Publicerad 2010-12-22 09:19:44 i

Sitter och ska översätta ett par blogginlägg och skicka till Williams. Använder Google translate med vissa finjusteringar såklart. Leker lite, och försöker översätta följande text FRÅN svenska TILL engelska, och sedan tillbaka igen. Man kan ju tro att man ska återkomma till ursrpungsversionen. Inte riktigt. Roligt blev det iallafall. Kolla själva!
25th of october 2009
Esquires, jobbet, söndagseftermiddag den 25 oktober 2009
Av mina resor runt om i världen, i Nya Zeeland och av mitt liv i Auckland city har jag lärt mig främst två saker som jag bär med mig.
Allt är flyktigt, ingenting är beständigt. Samt att vad du än väljer att göra i världen, står du till sist ensam med dina val.
"25th of october 2009
Esquires, jobbet, söndagseftermiddag den 25 oktober 2009
Av mina resor runt om i världen, i Nya Zeeland och av mitt liv i Auckland city har jag lärt mig främst två saker som jag bär med mig.
Allt är flyktigt, ingenting är beständigt. Samt att vad du än väljer att göra i världen, står du till sist ensam med dina val."

Om Google får bestämma;

"Av mina resor ho OM jag världen, jag Nya Zeeland And DAISY Mitt liv i Auckland city HAR JAG lärt mig främst Främst Två Ministerrådsförslag SOM JAG Bär MED MIG. Allt jag mig sminkad flyktigt, ingenting jag mig sminkad beständigt. Samt ATT VAD du en väljer ATT gora i världen, Star du tills biträda ENSAM MED dina val."



Tack Google. Ni gjorde just min dag.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-12-22 10:04:24

Morgonunderhallning pa hog niva! Jag tackar jag! =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-22 17:17:13

Hahahahahahaha! Ja di däringa google.... Allt är dom inte bra på :)

Postat av: Imger Fredriksson

Publicerad 2010-12-24 10:14:20

Hej!

Vad kul att du har kommit på plats!! Du verkar ha fått ett toppen jobb vad bra. Här är livet som vanligt.Det är kallt och mycket snö, men det förmodar jag att du har också. Idag är det julafton som alltid är något speciellt. Så jag hoppas att du får en bra dag med dina kompisar.Sen önskar jag dig ett Gott Nytt År också. Ta väl hand om dig tills vi ses igen. Kram Inger. Ingvar hälsar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela