GypsyRose

Taking the long way around

jag lovar att försöka

Publicerad 2010-08-07 14:16:48 i

Hej på er. Hej, hej, hemskt mycket hej.

Det här med att blogga känns mycket ovant nu för tiden. Är det inte konstigt hur snabbt man faller ur en vana, som man hållit fast vid under flera år? Det känns ungefär som när jag slutade med P-piller för att lära känna min kropp på nytt, jag vande mig av vid att inte ta det där pillret varje morgon, snabbare än kroppen blev sig själv igen.

Anyhow. Jag har hört från lite olika håll att en del av er saknar mina uppdateringar. Det glädjer det här gamla rövarhjärtat lite. Ni vet ju hur jag tröttnade på att lägga ut mitt liv på nätet. Jag ville bli privat. Det har jag varit nu några månader. Välbehövlig vila.
Det har ju kanske inte funnits så mycket för mig att berätta heller.
Jag har gett mig själv tid att läka lite efter NZ. Jag är fortfarande lite som ett öppet sår. Men nu blickar vi framåt.
Titta själva.

¤ STHLM har varit mitt hem sedan sista maj.

¤ Jag arbetar som receptionist på ett Bed and Breakfast i Vasastan.

¤ Nya tider väntar, vi flyttar ju till Kanada! I oktober tar jag med mig ett riktigt skönt brudgäng bestående av en salig blandning tjejer och drar till NY för lite semester innan vi splittras igen och nya äventyr kan starta. Jag kan inte beskriva hur  mkt jag längtar.

¤ Jag har haft engelskt besök av en trevlig pojke. En del av er hann träffa honom, och för er andra; var icke oroliga! Jag och grabben kommer tillbaka till stan 20 augusti för att arbeta på vad jag tror kommer bli en av sommarens största höjdpunkter, Dragonfly Festival i Ekehagens forntidsby.


Nej, nu får det vara nog. Jag vill inte ta ut mig direkt och tröttna efter ett första inlägg back liksom.
I eftermiddag drar jag på mig gummistövlarna och sticker till vackra Vintervikens trädgård, där det är temadag, plantförsäljning, klimatföreläsningar, jazziga toner och det hela avrundas med min favorit sedan många år, Steffe Sundström!
Under armen tar jag min systers pojkväns syster Frida, så går vi! Det blir skoj!

Hej, på ett tag!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-08-07 21:04:51

De va på dagset det tös!



Hmm... jag har visst itne bloggat på ett tag jag heller... S

Postat av: A-L

Publicerad 2010-08-08 11:14:41

Åhh, vad jag har saknat din inlägg! Välkommen tillbaks Michellen, ta det i den takt du vill och känner för :-) Love you, PUSS!

Postat av: Jolinen

Publicerad 2010-08-10 21:15:27

Nejmen hej! XD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela