GypsyRose

Taking the long way around

Vi tar en snabbis

Publicerad 2009-09-07 07:29:35 i

Ar pa jobbet, har kvallsskiftet som jag borjade for ett par timmar sedan. Det ar lugnt och tyst, solen skiner fortfarande in genom de stora fonstrena har pa cafeet, och bankgubbarna jag har i samma hus, ar pa vag hemat. Jag gillar mina mandagskvallar har pa cafeet, ensam med mina tankar och ett fatal kunder. Forra mandagen var forvisso i princip hela min bullriga, harliga hostelfamilj har och fikade, men anda.

Jag har haft ett fin dygn. Igar traffade jag R (ja, jag vet. Sluta tjata, jag orkar inte hora. Forlat.), under vanskapliga former. Ett par pints och massa, massa prat om allt och inget slutade i hans soffa pa det hostel dar han nu bor. Hemskt stalle, kan tillaggas.
Vi slog pa TV:n, eftersom de har en sadan dar, och allt foll pa plats. A love song for Bobby Long hade givetvis precis borjat, och medan R somnade med huvudet i mitt kna, fick jag titta pa denna underbara film som ger mig sa mycket om, och om igen.
Om jag har saknat at prata med denna manniska! Ack! Jag hade sa mycket att saga honom!

Smog hem fran min fina, fina vans place nar klockan var alldeles for mycket. Tomma gator och ett morgondis, ett stenkast bort fran City Groove.

Idag sov jag ut, fortsatte vara alldeles, alldeles sjuk, och krop ut pa en filt i parken. Flera timmar satt jag dar med min bok, min musik och random hostelgaster som trillade ut med jamna mellanrum. Martyn och jag snackade relationer, han spelade gitarr och jag lyssnade. Vi planerade mer infor lordagens sommar-picnic med Familjen uppe i The Domain, det har kan nog bli bra tror jag!

Ah. Jag orkar inte mer. Jag ar uppe ur sangen, forsoker leva dragligt men FAN! Sa jag inte orkar ibland.
Det kanske ar dags att dra ivag. Ensam.

Ni som lever far se.

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-09-07 12:55:47

Hihi, "Ni som lever får se". Bra! Man får faktiskt träffas ändå om man råkar tycka om att tala med varandra, så är det.

Senaste nytt på hemmaplan; jag har börjat på buggkurs och i samma grupp går din moderkaka, lite kul sådär :) Hon trodde du skulle få stora dåndimpen när hon hörde att jag börjat på buggkurs, jag trodde lite samma sak hehe :) Men det är kul! Kom hem och var med ;) Pyss!

Postat av: Mia

Publicerad 2009-09-07 19:48:47

Alla tummar och tår upp för att ni pratar. Mycket mycket bättre. Gott!

Jag säger som Malle. Bra!

Kram pårej.

Postat av: jolene den eviga brevskrivaren ;)

Publicerad 2009-09-07 21:55:21

Som balsam för själen.

Postat av: 91an

Publicerad 2009-09-08 10:42:50

d kommer bli konstigt för mig o liljegrenskan nu när vår 45a inte e me oss... :'( tårar från oss, d vill ja lova. saknar dig så hiiiimla mkt, kom heeeeem vi bööörjar om iggggeeeennn!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela