GypsyRose

Taking the long way around

Vi grater med er, Samoa

Publicerad 2009-09-30 23:47:00 i




Idag vaknade jag upp till sol efter en natts osregn mot min ruta nere i dubbelrummet jag huserar i for tillfallet.
Jag hade min hostelfamilj runt omkring mig, och allt var som vanligt. Jag trallade ivag till cafeet pa hornet och kopte smaskiga mackor och kaffe till mig och Jacob. Lyxfrulle.

Idag blir en bra dag, jag ska fa saker och ting utrattat. Det ar mycket att gora, men jag trivs i mitt liv.
Det blev ingen tsunamikatastrof for Auckland igar. Jag satt pa taket och spejade mot stranden med Strumpan, och vi forsokte lista ut vad vi egentligen kollade efter. Det var en sjuk, sjuk dag. Jag hade huvudvark hela dagen efter all spanning, och fick slappa ut allt pa en promenad i grona, vackra Domain dar regnet foll tungt over mig och Cathrin. Vi pratade om vara familjer dar hemma, om monster vi ser i vart beteende gentemot vara mammor och deras satt att leva, och vi hittade likheter i vart satt att bemota olika grabbar vi traffar.
Abusive relationships var ett hett amne denna promenad.

Efter att jag pussat och kramat denna underbara tyska farval, kilade jag vidare mellan regndropparna och med Ipoden ikopplad till the Civic och deras teaterbar, dar Strumpan och Maria vantade. En drink och en brushetta senare parkerade vi oss pa nagra av de basta platserna i denna vackra gamla teater som jag fullkomligt alskar!
Det var dags att se MAMMA MIA! - The Musical.
Det ar nagot vi pratat om lange, och nar Strumpan ringde igar och sa att de fatt tag i billiga och himla bra biljetter, var jag inte sen att tacka JA!

Varldens basta musikal fick mig att glomma varldens bekymer for en sekund, och vem kan egentligen vara ledsen nar det sitter en ABBA-alskade mamma med hennes 2 sma dottrar raden bakom, och dottrarna har klatt upp sig till tanderna och dessutom sjunger med i varenda lat? Grymma kids!

I slutet stallde sig jag och Strumpan i gangen for att kunna dansa med i latarna, och vi fick givetvis sallskap av denna fina trio strax.
Jag hade tarar i ogonen mestadels av tiden,eftersom det varit en kanslomassig dag och alla ABBA-sanger fick mig att langta sa mycket efter min mamma.

Nar jag kom hem, ringde jag min mamma och vi pratade lange, lange. Min mamma ar bast. Helt klart. Vi pratade om allt, om livet har och om livet hemma. Och om min langtan efter barn. Och jag meddelade att hon troligtvis kommer bli mormor sen, till ett barn utan far. For sa installd ar jag nu pa att skaffa kiddos via en spermadonator.
Barn behover inte en riktig pappa i sina liv, sa lange de har en stabil foraldrer och andra starka fadersfigurer i sitt liv. Och man slipper en pappa som kan svika sina barn och svika sin partner.
Det ar bannemig den ultimata losningen!
Mamma tyckte det lat som en bra ide, sa det kor vi pa tycker jag!

To sum it all up; Idag grater vi tillsammans med vara alskade grannar har i denna del av varlden. NZ news ar fulla av katastrofbilder av Samoa och Tonga, som drabbades allra varst igar av tsunamin.
Manniskor ar doda, byar ar utplanade och varlden kommer aldrig mer bli sig lik.

Idag tanker jag fira att jag fatt behalla allt det jag alskar. Mitt liv finns inte pa havets botten.
Det ar stort.




Kommentarer

Postat av: Jo

Publicerad 2009-10-01 04:29:54

Ja en sak ar da saker! Ditt barn kommer ha 2 grymma mostrar att dras med i resten av sitt liv! Nu ska det atas sallad o drickas kaffe! Tjo hej!

Postat av: Bergwall

Publicerad 2009-10-01 21:55:14

D e stort 45:an, d e stort! Jag blir glad av få känna höstdoften och att få sitta o se på inspärrade tonåringar och äta choklad. D e stort för mig! Och att jag har en underbar 45:a i mitt liv, d e väl ändå större?!



Me henne har jag sjungit på NZas topp, med henne har jag spelat för världen. Med henne har jag skrattat nonstopp, jag tar hennes kärlek i mitt hjärta o bär den! Ja e stolt som en fura att få vara hennes vän, alla minnen från NZa värmen än! Att det dröjer innan jag får se henne igen, d gör ont ska du veta min vän!!!

Postat av: Malle

Publicerad 2009-10-02 11:59:35

Oj, Michellen, en sida jag inte alls uppfattat förut, ballt :) I like it, fast sen tror jag inte att du kommer vara utan potentiella pappor till dina blivande barn så underbart fantastisk som du är mitt lilla troll!! :) Puss puss!

Postat av: Anna

Publicerad 2009-10-05 10:21:58

Hej min vän,

shit vad det händer saker på andra sidan jorden! Jag önskar jag vore med er! Det är jag ju alltid i tankarna men det är ju alldeles för långt borta! Alla våra kvällar i Nelson minns jag som igår, men ändå är det som det aldrig hänt, och dit ska ni återvända era lyllosar!



Ta hand om er! Massa kärlek!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela