GypsyRose

Taking the long way around

det har med att spara dineros

Publicerad 2009-09-14 09:14:42 i

Haha. Spara pengar? Inte Ingvarsdotters melodi. Slanga pengar i sjon istallet? JATACK!
Lunch ute ofta, dricka kaffe ute VARJE DAG? JAAAATAAACK!!

Sa nar sotaste cafemanagern Lulu Lee (Ar det ett riktigt namn, har hostelgasterna fragat. Men JA, det klart. Hon ar en riktig tjej. Fran riktiga Kina. Sadetsa.) fragar om jag vill folja med till en tant som laser ens framtid i Tarotkort imorrn for natta $50, da ar jag inte sen att tacka ja, och sedan gar hela kvallen pa cafeet till at klura pa de dar fragorna man ska stalla tanten imorrn.

Det har ska bli kul! (Tydligen far man pengarna tillbaka om det som hon sagt, inte intraffar. Kan det bli battre?)
Sa imorrn eftermiddag stanger vi receptionen liiite tidigare, hoppar i en taxi och beger oss ut till nan av Aucklands fororter, dar tanten ska sitta i ett hus.

Nan som last "Nar Lucy Sullivan skulle gifta sig"? Ar det bara jag som far lite lagom flashbacks?

Kommentarer

Postat av: jolene

Publicerad 2009-09-15 22:15:41

mIn skrutta!

Idag fick vi en avi på posten . Efter låååång väntan räknade vi ner( jag o framförallt Erik) till klockan 16 så kunde vi hämta paketet som låg o väntade på oss på PA:s.´Tjo vad glada vi blev allihop!!!! Söta skruttesrkotan! Tack så hemskt mycket!

Kaspian har lekt med sina gubbar hela tiden. De fick till o med följa med in på toa! Erik har på sig sitt fina halsband, Eliot har provsugit på muggen och jag har viskat hemlisar...

all vår kärlek !!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela