GypsyRose

Taking the long way around

det rullar pa

Publicerad 2009-10-05 12:28:52 i

...Och i lordags var vi ute och dansade disco sa till den milda grad att klockan helt plotsligt var 3 am, jag kom pa att jag skulle upp kl 6 am for att oppna det dar nedrans cafeet, trillade hem pa regniga gator helt utan hostelfamiljen som fortsatte rockenrolla hela natten, skallde pa cafeet narjag gick forbi och skickade varldens mest obegripliga sms till Lillerskog som formodligen satt hemma i lordagseftermiddagsSverige och fnissade at sitt fylleX.

Givetvis vaknade jag INTE nar klockan ringde, utan stallde mig i givakt i sangen en timme senare, 15 minuter efter att jag skulle ha oppnat cafeet. Jovisst!
Sprang ivag utan sockor, och nar Strumpan trillade in en timme senare (fortfarande lite susig i blicken, ni fattar), hade hon med sig sockor, tandborste, rouge o annat smatt o gott till kvinnan i nod.

Resten av dagen gick at till att ha angest, skratta at saker som efter hand gjorde sig paminda, ligga pa gilvet i fosterstallning och ata massa maaaat pa cafeet.

Strumpan stod aven med handerna i maten nar en av grabbarna fran huvudkontoret kom in. En sondagsmorgon. Vad ar det for stil? Va? ska grabben overhuvudtaget jobba da? VA?
Nar han gatt, valde vi att skratta at alltihop och se fram emot att fa sparken tillsammans.

Idag forberedde jag mig pa en athutning av min manager. Istallet fick jag en vacker ring med en sotvattensparla och en kram.
Ar det sa har det gar till? Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela