GypsyRose

Taking the long way around

det hander grejer pa city groove...

Publicerad 2009-10-07 23:48:04 i

9:14am
Mikaela

ok, HERE goes.

I sondags kom Mark, en av vara vanner som jobbar for HAXAN (min chefs syrra du vet, som jag varit sa upprord over).
Han berattade att polisen gjort en razzia mot ett av deras stallen, for att det uppdagats att de anvant sig av riktig jakla nasty fulsprit i sina barer.
Det har med fulspriten kande jag och tjejerna till sen innan, det gar mcket rykten o vi har lange velat gora nat, men inte vetat vad. Men nan hann fore oss iallafall, och informerade polisen om alltiop. 

Sa Mark hade varit inne pa forhor och berattat allt han visste.
Och IGAR!!!
IGAR SKABBY!!

Nar vi sitter har i lugnan ro mitt pa blanka onsdagseftermiddagen, , sa trampar 3 poliskonstaplar in!!
Fulsprit, alltsa de har brant hemma.

9:17am
Gabriella

:O:O:O
aight!

9:17am
Mikaela

och som alla vet, kan det dar ga riktigt illa, om inte spriten blir bra.

9:17am
Gabriella

vad ville polisen?

9:17am
Mikaela

Folk kan bli blinda, i varsta fall kan ju nan do., Ja, du vet.
JO!

9:17am
Gabriella

JAA!
men jöööösses!

9:18am
Mikaela

Uppenbarligen star hostelet i Daves namn, inte i Phil, min chef. Dve ar den ondskefulla PAPPAN!!

9:18am
Gabriella

men hallå intriger!

9:18am
Mikaela

Sa de sokte igenom stallet och letade efter alkoholgommor, och SEN!
SEN! Strumpan var med dem forst, innan jag slot upp.
De laste upp Strumpans rattigheter for henne och sa att vi kanske borde ha en advokat!!!
Sen fick vi lamna vittnesmal!!

9:19am
Gabriella

MEN HALLÅ! ni har ju inte gjort nåt? :O:O

9.20 Mikaela
Det var precis som pa film, och poliserna var jattesnalla faktiskt, och vi sa allt vi har hort om!!
nej nej, men de maste lasa upp allt det dar.

9:20am
Gabriella

okej men fy tusan vad läskigt!!
som på film ju!

9:20am
Mikaela

Sen sa polisen Tack tack, laste nagra rader for oss och meddelade att vart staement var officiellt over.
Sa nu hoppas vi att de aker dit pa det, riktigt nedrans rejalt!!

9:21am
Gabriella

jaaa riktigt rejält! och då har ju ni varit lite hjältar i det sammanhanget eftersom ni var bra medborgare och hjälpte polisen!

9:21am
Gabriella

fy vad balla ni är!!

9:21am
Mikaela

Och det basta ar att det drabbar dem som faktiskt fortjanar det nu!!
for dom ar dumma, dumma!!!

9:22am
Gabriella

jaa! så får man minsann INTE göra!!

9:22am
Mikaela

neeeeej!
och igar gick vi forbi hennes stalle, o dar stod hon i dorren.
Ackliga HESKAN!

9:23am
Gabriella

:O:O
dumma heskor får allt vad de förtjänar!!

9:25am
Mikaela

hihi!
haha!

9:25am
Gabriella

;);)

vad kan de få för straff då?

9:26am
Mikaela

jaaa, jag har ingen som helst aning.

9:26am
Gabriella

halshuggning allra minst!

9:26am
Mikaela

tydligen ar det har landet ratt korrupt, sa det gar att kopa sig ur en hel del...

9:26am
Gabriella

inte bra!

9:26am
Mikaela

men jag hoppas givetvis pa att de far skaka galler, som man sager! :):)

Kommentarer

Postat av: Jolene

Publicerad 2009-10-08 00:31:22

hihi här sitter jag o tystskrattar föratt inte väcka liten. Tokigt på NZ! Dit vill jag flytta. hehehe...

Postat av: malle

Publicerad 2009-10-08 01:36:00

haha, ja jag säger som jullan, sitter o flinar lite här för mig själv också men jag har ingen jag kan väcka (tyvärr, hade vart trevligt att somna i en manskram så att säga) men iaf, KUL!!! Haha, jag tänker mig liksom att dom sitter där och skakar galler á dunderkarlsson o blom och sen - ja då är det halshuggning på bästaste förr-i-världen-vis!! :D Spännande!!!

Postat av: Malle

Publicerad 2009-10-08 01:36:36

Förresten är det en av bönderna i nya säsongen av Bonde söker fru som ser ut som Mo Brodén.

Postat av: Mia

Publicerad 2009-10-08 11:09:41

Malle, bara lite som Mo. Han var som en blandning av Mo och nån mer som jag vet vem det är men inte minns namnet på. Och go verkade han också, med sin lilla neurotiska jack russel.



Men Oj vad det händer spännande grejer där börte! Haha. Inte alla som får åka till andra sidan jorden och få sina rättigheter upplästa för sig. Coolt! Och ni två är underbara. Jag fnissade mig igenom inlägget jag med.

Kram!

Postat av: A-L

Publicerad 2009-10-08 21:31:33

HAHAHA, så spännande! Hihi, veckans polishistoria här på tokiga hotellet var inte riktigt så brutal, mer lite skojrolig. I tisdags kväll kom tre bamsepoliser in med en liten dyblöt karl som de plockat upp längs med E6:an. Han var lite (?) på pikalurven efter en barrunda i stan och skulle traska hem till sitt hotellrum i ösregnet. Inte så poppis då det är motorväg hela vägen :-D Stackarn, han skääämdes när han kom ner och åt frukost dagen därpå :-)Det är det roligaste i hela världen att jobba på hotell tror jag! Ta hand om dig hjärtat och fortsätt skriva om dina bravader. Det är så roligt att läsa! PUSS!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela