GypsyRose

Taking the long way around

vi drog till Waiheke island

Publicerad 2009-11-13 03:48:30 i



Underbar sandstrand, folktomt och skont!



Vyerna, kolla in vyerna! 40 min fran Auckland city!



Cat laser om alla stallen vi ska se!



...Och jag laser varldens roligaste bok som jag fatt av R.



Jag klattrade i trad och tappade min fina fotlank, dar mitt pa tradstammen..



Vi avrundade en underbar dag med ett glas Sav Blanc Cable Bay 08 tillsammans med Mark, medan solen gick ner over Waiheke.



   

Igar sken en underbar sol fran en klarbla himmel over Auckland. Jag och Cat kopte med sushi, satte oss i Viaduct och vantade tills farjan till Waiheke avgick. R pakallade uppmarksamhet genom att nastan kora in i mig med sin Tiki Tiki, och James vinkade och ropade glatt.
Val ombord borjade vi prata med en maorigrabb med laaanga dreads och rituella tatueringar i hela ansiktet. Det blev till att bjudas pa ol och ett jattetrevligt samtal. Det blev aven utbyte av nummer, och givetvis ska vi catcha up en annan dag! Grabben var sa impad av att vi borjat prata med honom, och varfor skulle vi inte? Lite tatueringar har val aldrig skramt nan, liksom. ;)

Waiheke var underbart, vi glassade pa en superfin strand hela dagen, halsade pa hippies och sprang pa min van Mark, som kom och chillade med oss pa stranden for att sedan kora oss till farjan efter ett par glas gott vin i solnedgangen.

Och allt det har har jag 40 minuter bort med farjan! Det ar som jag och Cat konstaterat, man kan verkligen fa allt! Bade storstad och vacker natur runt hornet! Det ar darfor jag alskar Auckland och NZ!

Val hemma blev det fest, Tomas var tillbaka och nu stannar han en vecka. Men allt det dar tar vi i ett annat inlagg...



Kommentarer

Postat av: Jolinen

Publicerad 2009-11-13 22:53:21

Å att jag gärna skulle vara med dig där! Så fint. Vad heter boken?



Vad bra att tomas är tillbaka.

PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela