GypsyRose

Taking the long way around

tillbaka till den mystiska barndomen

Publicerad 2009-11-24 01:12:37 i



I flera ar har jag nu letat efter en bok, som lastes for mig nar jag var bara ett litet knytte. Jag mindes inte alls vad boken hette, eller vem som skrivit den, men dess morka stil, full med detaljer, har foljt mig i bakfickan genom livet. Ni vet ju hur det finns en sadan bok for alla, och det har var min. (Vilken var er, forresten, beratta!)
Monstrena i boken har alltid legat lite pa lur inom mig, och det var senast forra NZ-sommaren som jag hittade ett pussel med motiv fran boken i en bokshop i Wellington nar jag var pa roadtrip med brudarna. Jag blev overlycklig, och forsokte forklara for Bergwall att det ju var denna bok jag forsokt forklara for henne. Minns du, tjejen?

Sen gick tiden, jag blev JAFA-bo (Just Another Fu**ing Aucklander), och vi gick pa bio. Ofta. En kvall fanns den dar pa bion, den flera meter hoga affischen som meddelade att min favoritbok skulle bli film. Och pa engelska hette den "Where the wild things are".  Samma kvall satt jag med Jolene i telefon, och eftersom vi ar sa lika tvillingsjalar kan vara, kom amnet upp. Hon hade da ocksa haft fornimmelser om denna bok, och inte kunnat lista ut vilken det var.

Nu har jag sett trailern 100 ganger, och enligt SkyCity Cinemas visas den hittills bara i Wellington. Kom igen, sluta! Om det sa kravs att jag ska ta mig till Windy Welly, sa ska jag se den har filmen!

Karlek!

Kommentarer

Postat av: Bergwall

Publicerad 2009-11-24 10:29:40

haha ja visst minns jag denna händelse. Jag vill även minnas att ja inte mindes vad den hette. Boken alltså.. ja saknar den lilla roadtripen. Hoppas du får se den filmen snart och att A också börjar visa den!! så du slipper ta dig till welly. Me miss u hun! KÄRLEK

Postat av: Mia

Publicerad 2009-11-24 13:41:30

Men hjälp! Det är ju I vildingarnas land? Den är ju underbar. Jag har den och läser den för grabbarna. ryser när jag ser trailern och längtar efter att få ta med killarna och se den!



Min favoritbok var Vem ska trösta knyttet. Jag kunde hela boken utantill när jag var fyra år, och kan den ännu...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela