GypsyRose

Taking the long way around

Mandagskvallsbryderier

Publicerad 2009-05-04 13:07:18 i

Nej, det far helt enkelt bli ett kortare inlagg till ikvall. Huvudet ar fullt av ouppklarade tankar, och de ger mig kanske just inget nytt under solen, men det finns val en anledning till att de existerar.
Sa gott som varje dag tar jag mig en funderare pa litt liv har pa NZ. Jag har inte varit borta lange, men det kanske blir ett tag. Pratade med min mamma, mina systrar och Jolene haromdagen. Lade fram att det kanske troligtvis blir en langre vistelse har an planerat. Det grymtades lite, men overlag fick jag ett bra mottagande av detta besked.

Och i det liv jag lamnat, for hur lange vet jag inte, hander det sa mycket just nu. Folk gar bort, jag missar sorgearbeten och begravningar. Folk blir overlyckliga nar de for reda att de vantar barn, jag finns pa andra sidan jorden och far pa sin hojd se ett par bilder av den vaxande magen och underverket som fods.
Folk gifter sig, byter bostad, andrar sin bekantskapskrets och andrar livsuppfattning.

Det ar lite hart att inte fa ta del av allt det som hander darhemma. Men det ar ju mitt eget val. Och jag vet att innerst inne ar det vart det.
Jolene fragade mig om jag mar bra, som hon alltid gor. Och jag svarar att jag mar fantastisk mellan varven.
Och dar har jag ju faktiskt svaret pa Fragan..."Ar det vart det?"

Jag vill bara krympa till en liten tjej och fa gnalla lite. Ar det OK?
Jag vill bara inte bli bortglomd.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2009-05-04 17:44:45

Tack för fina inlägget på min blogg. Du verkar ju ha den underbart på NZ, även om jag förstår att du längtar hem då och då. Det gör man ju alltid ibland - oavsett om man bor på andra sidan jordklotet eller på andra sidan stan. Men glöm inte att leva i nuet och ta vara på allt underbart du har just nu. Fast känner jag dig rätt så tror jag knappt jag behöver säga det - du är ju skitduktig på att göra just det - leva i nuet. Och som du skriver "Det är helt klart värt det" - och det är det ju!



Ja, visst är det härligt att Emelie ska bli mamma! Ska bli spännande att se vad det är för liten parvel som tittar ut fram i juli.



Ta hand om dig!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-05-04 18:12:52

älskling, ibland är det helt ok att bli liten igen och kräva lite klappar på huvudet och snälla blickar från snälla vuxna!



och du blir aldrig aldrig aldrig bortglömd! det går ju för tusan inte en dag utan att jag tänker på dig, hur du har det, hur du mår & jag hoppas att du säger till så fort nåt blir det minsta lilla jobbigt för jag är rätt bra med det här med klappa-på-huvudet ;)



UNTIL NEXT TIME!



saknar&älskar dig alltid mest!

Postat av: Anna

Publicerad 2009-05-04 18:27:17

Jag glömmer dig inte baby <3

Postat av: mia

Publicerad 2009-05-04 19:19:42

Men Mikaela då! Inte skulle någon någonsin kunna glömma dig. Inte om man, som jag, en gång fått lära känna dig och haft något förtroligt och fint samtal på tu man hand med dig.

Jag är inne varenda dag, ofta flera gånger, och kollar läget här på bloggen. Har velat ringa så klart, men jag har verkligen inte ekonomi till det och kan inte med att ta hemtelefonen här för ett sånt samtal. Men jag finns nära, nära ändå. Promise! Och Björnbröderna glömmer dig inte heller. Vilket du snart kommer erfara. ;)

Puss och kram, finaste vän. Lev livet! Du har förtjänat varenda minut av äventyrlig lycka.

Postat av: ewe

Publicerad 2009-05-04 21:22:10

Du är inte bortglömd,varje tisdag är du omtalad. och tänker på dig mellan varven, Puss

Postat av: Malle

Publicerad 2009-05-04 22:13:28

Inte glöms du bort Michellen :) Klanens tuffaste kämpe är inte så lätt att försnilla ska du veta! Jag försöker allt jag kan att hålla dig uppdaterad på hemmaplan tillochmed genom att ge dig de allra snuskigaste detaljerna och de mest heartbreaking förbjudna tankarna.. Du är nära fast du är långt bort, alltid!!!!!!!!!!!!



LOVE YOU!



Pusspusspusspusspuss!

Postat av: A-L

Publicerad 2009-05-05 12:24:17

Åhhh I miss you min fina fina! Även om jag så gärna skulle vilja ha alla mina närmaste runt hörnet (som det var för några år sedan, när jag kunde kila över till dig på ett kick :-) ) så är jag så glaaad att du trivs, mår bra och har det bra. Hemlängtan får man alltid emellanåt, även om man bara flyttat 13 å en halv mil. Idag är jag ynklig, har antagligen ätit något skumt och legat med huvudet i toastolen hela morgonen. Då blir man plötsligt 15 år yngre igen :-) Syyynd om mig. Ta hand om dig, njut av hösten så hörs vi snart. Tusen pussar!

Postat av: 91:an Bergwall

Publicerad 2009-05-05 16:41:34

Stanna hur länge du vill, men kom hem snart, ja sakanr ju dej! Puss

Ps. I'll never forget ur face, ur laugh, ur groovy style, ur tender way of lovin' people and I'll never push u out from my heart, I promise u!!!!!

Postat av: Mamma

Publicerad 2009-05-06 23:00:53

Mitt älskade hjärtebarn du finns i mina tankar varje dag o du vet att vi saknar dej så att det gör ont.Älskar dej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela