GypsyRose

Taking the long way around

Livet: Update

Publicerad 2009-03-15 05:28:01 i

Söndag eftermiddag i ett underbart soligt Nelson. Har precis kommit in efter ett par timmar utomhus, i kyrkparken. KENT i öronen, och oreda i skallen. Tankarna snurrar fram och tillbaka, men någon ordning har det väl blivit sen sist.
Just nu borde Annica, min kära klasskamrat som inte heller har nån praktikplats längre, sitta i telefon med Glenn, vår nyfunne vän i Auckland. Har vi tur, får vi bli managers för City Groove Backpackers i Auckland under sommaren. Det kanske kunde vara nåt?

Ja, jag vet inte. På nåt sätt löser det sig alltid. Väntar på att pappa ska vakna till liv hemma i Sverige, så han kan ringa till mig, eftersom det inte blev några vidare deep going samtal om hans äldsta dotters liv igår.
Igår var det iallafall fäääst, helt tokarns roligt. Kan avslöja att det var så roligt att en polisbil med en glatt leende konstapel fick stanna en kundvagn fylld med svenska flickor, körd av kiwis och svenska pojkar. Jovisst, man vill väl inte gå när man kan åka kundvagn till utestället? ;)

Nu kom tjejerna hemdundrande iallafall. Johanna, Sandra och Helena har sky divat idag, i helt otroligt vackert väder.
Duktigt!

Bjussar på några bilder från fredagens white water rafting, som var bland det roligaste och mest fartfyllda jag gjort ever.
Kowabunga!!

Btw, har det blivit någon kusinbebis än? Jag går spänt och väntar på nyheter!!





   


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-15 18:27:02

Ingen bebis än... Fyra dagar sen vid det här laget och jag ärriktigt trött på att vänta nu! Vi satt liksom där helt beredda med väskan packad den 12/3 men inget hände! Jobbigt att inte veta när, hur osv... Håll tummarna att han/hon behagar komma ut snaaaart! Ser att du har det bra! Verkar verkliogen vara ett fantastiskt ställe! Hoppas allt löser sig bra med praktik! Det lustiga är ju att allt löser sig på ett eller annat sätt, även om man inte alltid ser det mitt upp i! Är du tillbaka i Sverige till sommaren? Ses då i så fall, för vi kommer att vara hemmaomkring från juni till augusti. Stor kram på dej kusinen!

Postat av: A-L

Publicerad 2009-03-15 21:09:51

Heej sötnosen! Men vad fasen har hänt med englands-praktiken? Fattar inget, men det är inget konstigt kanske då min hjärna är lite mosig idag :-) vi hade schlagerfest igår, och de sista tappra åkte härifrån vid tre-nånting. Så idag har det inte blivit så många knop. Jag hoppas att allt löser sig för dig, håller alla mina tummar. Men det är jäkligt jobbigt när det inte blir som man tänkt sig. Men jag hoppas du och Karin åker tillbaka till NZ i höst, för då kommer jag och hälsar på er jag bestämt :-) Ta hand om dig, tusen pussar!

Postat av: karin

Publicerad 2009-03-15 22:00:18

UNDERBART! härligt att höra att man fick vara med att skapa en tradition i soliga Nelson. LÖÖV IT!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela