GypsyRose

Taking the long way around

Jag tror han tänkte på mig..

Publicerad 2009-03-27 23:55:55 i

Det finns en tätort på en slätt
ett kyrktorn sträcker sig mot himlen
som en tiggare under slummen
du ser det från den stora vägen

Om du reser dit i vår
säg att jag gärna kommer åter
ifall allting är förlåtet
att man blir klokare med åren

Om jag kommer dit igen
har du en plats där jag kan vila
ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån
ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot ån

Hälsa skönheten i norr
säg till Viola att hon lyser
att hon var vackrare än sången
och att jag önskar att jag skrev den
fråga krigarna i väst
var dom gömde sina byten
se om någon av dom kom undan
och kanske lever av det ännu

Om jag kommer dit igen
har du en plats där jag kan vila
ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån
ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot ån

Gå till huset med balkong
där järnvägsbommen ringer
under den varma, svarta plåten
har jag lämnat några drömmar

En dag lämnade jag allt
man kunde låta tiden vara
det känns som andra sidan jorden
vi kanske hade alla svaren

Jag har kämpat med en dröm
jag ville inga brustna hjärtan
inga slitningar i blodet
jag ville hitta Söndermarken

Om jag kommer dit igen
har du en plats där jag kan vila
ett rum där jag kan känna att jag är någonstans ifrån
ett fönster vi kan sitta vid och blicka ut mot ån


Lasse.  Klev du in i skallen på mig och läste tankarna när du skrev den här guldklimpen? Det är ju mig och mitt Falköping det handlar om.
Tätorten hemma på slätten, klocktornet, järnvägsspåren, krigarna i väst som är våra kära Ållebergs ryttare, huset med balkong.
Helt sjukt. Och helt bra.

Den säger allt, mina vänner. Så här känner jag för Falköping och för er alla därhemma.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-03-28 02:31:29

"men jag kan inte återvända, en bråttsplats måste vila... flyktbilen är dumpad, stålarna är rena. Så börjar jag ett nytt liv, startar upp och börjar om. Söndermarken jagar mig men jag är inte där...."



Det kommer alltid finnas frizoner för dig i Falköping. Det vet du.

Själv har jag ingen aning om det är där jag kommer bo. Det ser ut som om jag kommer bli kvar i Jönköping på obestämd framtid. Pengabrist och kärlek, du vet. Och jag njuter av livet och känner mig helt överrens. Saknar dig!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela