GypsyRose

Taking the long way around

Vackraste dag

Publicerad 2009-06-17 03:14:46 i

I sondags hade jag en dag for mig sjalv. Se sjalva!

11.00 faller upp det roda paraplyet mot dagens hallregn. Inte mig emot, jag alskar bade paraply och regn. Heaps. Och Pearl Jam foljde mig till Esquires dar jag lamnade in CV:n.

11.30 Trillar in pa ett cafe precis bredvid Auckland Art Gallery med min nyinkopta Sunday Times. Brunchar och dricker kaffe och laser tidningen i en lang, lang stund. Sondagstrotta manniskor utanfor fonstret, och jag bara mar sa himla bra!

13.00 In pa Auckland Art Gallery, strosa runt med musik i oronen.

14.30 Lattjar in pa City Library, laser tidningar och njuter av sondagsruchen med alla olika manniskor som traffas har. Rakar sitta perfekt till da en av NZs storsta modefotografer haller ett foredrag, som ett led i Auckland Photography festival.

15.00
Aker upp till New Market, koper en efterlangtad tunika och aker sedan hem till La Familia.


Cheerios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela