GypsyRose

Taking the long way around

En dag som blev en helt annan

Publicerad 2009-06-08 07:04:24 i

Igar var det sondag. Stralande sol och Auckland visade sig fran sin basta sida, till skillnad fran natten innan da vi firade nationaldagen i ett blagult gladjefnatt. Var nationaldagsfest har hemma pa hostelet blev alla tiders.
Jag, tjejerna, Cristelle och var nye hostelfamilymedlem Martin kakade Johannas goda hemmagjorda swedish meatballs, kokt potatis, potatissallad och massa massa graslok och graddfil.

UItekvallen daremot blev piss for min del. Men det kan ju inte vara pa topp jamnt, eller hur?


Sa igar drog jag pa mig min gypsy rose outfit och drog till skogs. I princip.
Med nyladdad Ipod och solsken i blick trots ett fruktansvart daligt humor, begav jag mig till the Domain och Auckland Museum. Jag uppskattar tystnaden i en hel dag for mig sjalv, med bara mig sjalv att tanka pa. Sa jag spenderade ett par timmar pa museumet, och darefter slog jag mig ned pa den stora stentrappan utanfor, dar manga gjorde samma sak som jag, och njot av solen.

Nar det blivit lite kyligare begav jag mig till Starbuckset pa Victoria St-Queen St, for en latte och en pestomacka som intogs med Melissa Horn i oronen och New Moon i bokform. Man maste ju alska att fika sjalv, eller hur?
Val hemma ville Russel ha med mig ut pa Poetry/Pubcrawl. Jag kan ju inte saga nej till en charmig engelsman, sa efter ett par ol pa hostelet begav vi 2 oss ut i sondagsnatten. Wiho!

Forsta barsen intogs
pa ett fancy Pancy stalle pa Queen St. Russel var forberedd och hade skrivit ut nagra dikter. Jag valde det han skulle lasa, och han valde mina.

Ett Poetry Pubcrawl
gar till sa att man laser en dikt vid varje pub, det hela ar valdigt mysigt och inspirerar till djupa samtal.
Sa blev var kvall, och jag oversatte givetvis var dikt till svenska.
Russel fick lasa "Visst gor det ont nar knoppar brister" av Karin Boye. Forsok oversatta den till proper engelska sa att UK-man forstar! Inte det lattaste.

Pa sista puben bestallde vi in en bricka beertasting, 10 mindre dricksglas med olika olsorter som vi sedan smakade, och sedan hissade eller dissade. De flesta sorter hissade givetvis! ;)
Pa vag till en boozbutik sprang vi pa Simon, var lilla bjorn som flyttat ifran oss. Men han verkade ma bra, och lugnade mig nagot.
Vi kopte burbon och cola, samt fardigblandade shotar, som vi sedan tog med oss hem. Resten av natten kollade vi pa Youtubeklipp och talade om livet och om doden.

Mycket bra kvall!

Kommentarer

Postat av: 91:an Bergwall

Publicerad 2009-06-12 10:11:15

låter strålande min skönhet! Ja vill me gå på poetry pubcrawl....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela