GypsyRose

Taking the long way around

det ar sa mysigt!

Publicerad 2009-06-26 01:40:09 i

Jag och Hammarstrumpan har flyttat ner i 8:an. Ett dubbelrum med skon sang, egen toalett och sen luktar det ju sa gott! Dessutom verkar inga sma moss ha hittat dit an, till skillnad fran vart ordinarie rum 3:an. Karlsson har ju flyttat in i 5:an tillsammans med sin engelske karl, och nar Strumpan fragade vilket rum jag ville ha, svarade jag pronto att jag minsann inte tanker borja sova sjalv!

Sa varje kvall drar vi pa oss pyjamasarna, sticker tandborsten i munnen, tar laptopen under armen och lyfter brickan med tekannan och de skora porslinskopparna och trallar ner i vart nya hem. Har kollar vi pa minst 2 avsnitt av Vanner (ja, annars kan vi faktiskt inte sova, nu ar vi pa 5:e sasongen, Phoebe har precis fott sina trillingar), och sen sover vi.

Och nar vi precis ska somna, och ibland ar lite sadar pratfnissiga, da sager Hammarstrumpan "Godnatt, min skatt!"
Vilket fick mig att hoppa hogt forsta gangen jag horde det, eftersom det var det sista Lillerskog alltid sa till mig varje kvall nar vi skulle sova.

Tack! For Hammarstrumpans godnattord, som kanns himla tryggt, som hemma och valdans, valdans mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela