GypsyRose

Taking the long way around

Varldens basta 2 manader!

Publicerad 2009-07-02 02:49:26 i



Jag och vansterstrumpan matta och belatna uppe i Sky Tower



Utsikt over ett glittrande Auckland. Vi bor i varldens basta stad!





Igar firade jag och mina tjejer 2 manader som hostelmanagers och kollegor utanfor studentlivet. Detta firades med pompa och stat, kolla sjalva dagens schema:

14.00 Sen lunch pa Northern Steamship. Cider, ol och supergoda quesadillas med sour cream and annat gott!

15.00 Kaffe pa The Coffee Club. Min nya grej; En Chai Latte med en shot Espresso och soy milk. Personalen himlar med ogonen at mig. Jag trivs med att ha skapat min egen kaffegrej. Its gonna be a hit, man!

16.00 Shopping med tjejerna. Hittar fina saker, som vanligt!

17.30 After work (?) med Strumpan, Gar till varldens basta pubklubb som ligger i en grand nara oss. Businessfolk hanger har efter jobbet, stora fatoljer utstallda utomhus, filtar utplacerade, stora mattor tacker asfalten. Ja, ni fattar. Ett sadant stalle med ett gammalt piano i ett horn, och roliga texter att lasa pa vaggarna. KULTUR, mina vanner!
Ett glas rott blir det har i allafall, ett vin fran Hawkes Bay denna gang. Mums!

18.30 Hem och svida om till kvallens middag.

20.00 Aker upp, upp i Sky Tower till deras roterande restaurang Orbit. Alla tre flickor bar klanningar och ar sa sota, sa sota som bara vi kan vara. Det ar varldens fancy pancy stalle, det laggs servietter i knat pa oss, man tackar och bockar till hoger och vanster och vi har en fantastisk kvall med gott vin (jag tar denna gang ett Savignon Blanc 2007 fran Villa Maria, och servitoren som kommer med vara vinglas, inte samma som presenterar menyn och tar vara drinkbestallningar, har stenkoll pa vems vin som ar vems. Guldstjarna i kanten!

23.00 Tre proppmatta tjejer tackar for sig, och vandrar hemat i den Aucklandska natten. Det har talats om de manader som gatt har i Auckland, var tid i NZ, framtiden och allt daremellan. Och vet ni vad det basta ar? Man far anvanda alla fula ord man kan aven pa en san fancy restaurang - ibland, ganska ofta, ar det valdigt bekvamt att vara svensk i ett land dar ingen forstar vad du sager...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela