GypsyRose

Taking the long way around

Nej tack!

Publicerad 2009-07-27 00:13:42 i

Gah! Fick ett ryck, maste skriva av mig.
Sitter och tittar pa nagra av de oandliga bilder som lagts upp pa FB, the place to be uppenbarligen, fran HemHemma.
Folk festar ihop, de gar till Plantis och de gar hem darifran, fulla och javliga.
Livet har sin gilla gang. Mina vanner och bekanta borjar gifta sig, skaffa barn och plocka seriosa vuxenpoang.

Jag far ren och skar panik
och hjartsnorp. Seriost. Jag kan inte andas ordentligt och det svartnar framfor ogonen.
jag lyssnar pa Lasse och tanker pa hon den dar Ingvarsdotterskan som flydde faltet for ett tag sen, och hur jag inte alls kanner hon som knegade pa som journalist for nagra ar sedan. Ordnat liv med sambo, bil och banklan.

Inget av det dar har jag kvar.
Forutom banklanet. Jag ar en ny person, jag ar en helt annan. Och det kommer bli tusenfalt svart att komma hem. Hem. Mitt hem ar just nu Auckland city. Min familj ar en standigt vaxlande skara manniskor.
Och ingen stannar. Strommen av manniskor som kommer och gar i mitt liv ar helt obeskrivlig. Jag kanner kicken, far adrenalinkicken. Men nar stagnerar denna?

Min mening med detta
inlagg ar absolut inte att jamfora, idolisera eller idiotforklara. Vi valjer alla olika vagar i livet.
Och egentligen, det jag lange funderat pa ar...

Om allt manniskan i slutandan vill ar att komma hem, finna sig tillratta
Ar det inte fa forunnat och likval avundsvart for dem som hittar sin plats tidigt i livet, kanske rentav i sin hemstad, pa sitt forsta jobb och bland sina barndomsvanner?

Men aterigen. No game there. Om jag fick valja, skulle jag inte gora saken annorlunda. Det ar smallar man far ta. Jag tar chansen att leva pa kanten. Jag har rad med det, tidsmassigt sett.
For jag vet ocksa att det in the end of the day ar vart det. Latt.

Kommentarer

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-07-27 01:00:31

älskade! du är den klokaste jag vet & du har föralltid en säker, förbokad plats i mitt arma hjärta!

Postat av: Jolin

Publicerad 2009-07-27 02:12:03

Föratt hitta hem måste man hitta bort?



Det är inte viktigt. Lever du nu? Mår du bra där du är?

Resten är manjana.

Storslagna planer är för tråkmånsar.

Älskade du! Stäng nu av Lasse. Njut av löven istället. och tet.

Postat av: Ewe

Publicerad 2009-07-27 11:36:16

Passa på gumman, vi finns här när du kommer hem, så värst mycket missar du inte, snarare vi som missar en del;)KRAM

Postat av: Mia

Publicerad 2009-07-28 00:56:20

Hörru! Vad exakt är det du får panik över? Att andra plockar vuxenpoäng? Att du är långt hemifrån eller att du har lämnat allt och "flytt" fältet?

Du e la go. Du jobbar ju för fasen på din karriär där du är. Är inte det att plocka vuxenpoäng så vet jag inte vad. Allting ligger inte i att ha en hemstad, vilket du förresten fortfarande har oavsett om du är på andra sidan jorden, familj, villa och banklån. Mycket ligger i att just vara där man vill vara för stunden.

Jag tycker fortfarande att det är så jäklans bra att du är där du är och gör det du vill. Det kommer stärka dig för resten av ditt liv. Hur det än kommer att se ut.



Kramar i massor!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela