GypsyRose

Taking the long way around

Projektredovisning

Publicerad 2009-01-24 07:08:17 i










Igår redovisade vi våra marknadsprojekt vi arbetat med i...2 dagar, effektiv tid. :) Efter redovisningarna på Nelsons turistbyrå, njöt vi av CSN genom mysig lunch i solen med Latte till efterrätt, innan det var dags för sightseeing i en röd dubbeldäckare som fick mig att toklängta till London, och givetvis UK i allmänhet. (Snart är jag tillbaka, tänka sig?!)
Dagen avrundade vi med vinpimpel tillsammans med de anställda på Abel Tasman Tourism som varit våra handledare under dessa projekt. Skolan är verkligen jobbig här i NZ...;)

Det har varit en givande vecka på många sätt, jag måste återigen ge all cred till vårt universitet NMIT som lägger upp den här kursen på ett så föredömligt vis. Man lär sig massor, utan att för den sakens skull behöva sitta i skolbänken. Lovely!

Igår kväll virade vi in oss i våra finaste sjalar och begav oss till Phat Club, som hade Gypsy Theme. Jesus med band hade hittat till Nelson, och vi dansade närpå höfterna ur led med deras UNDERBARA zigenarmusik. Sedan att sångaren gick runt och kysste publiken och var högre än nya Sky Bar hemma i Lisch, gjorde bara kvällen lite mer intressant...:)

Avrundade gjorde vi med fridans på Little Rock, och idag har vi glassat på stranden HELA dagen.
Just nu håller mina roomies på att göra TACOS ute i köket, det ska drickas ett och annat glas kylt rosé och sedan får vi se vad kvällen ger oss. Det kanske blir en öl på en uteservering med livemusik till. Who knows?

Ni där hemma! Berätta, väder, skvaller och allt annat där emellan. Me wants the 411!!Pronto!

Until next time...

XoXo

Kommentarer

Postat av: A-L

Publicerad 2009-01-24 10:08:15

Hej sötaste, finaste Michelle! Det låter helt galet underbart! Jag drömde inatt att jag var och hälsade på dig (och Karin, ni bodde på samma ställe visst, hihi) och det var huuur varmt som helst =D Skönt! Det låter iallafall som ni har det jättebra, njuuuut min sötnus! Här är allt bra, även om snön från igår nu är regn istället =D Såg Mammut igår på bio, om den går hos er måste ni gå och se den! HELT fantastiskt! Saknar dig, puss o kraaaam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela