GypsyRose

Taking the long way around

Hem till Nelson

Publicerad 2009-01-12 07:37:59 i

Jag har landat i Nelson, mitt hem de kommande 3 månaderna. Här nedan får ni bilder på mitt och tjejernas boende, som är över förväntan. Ingen UK-standard, med andra ord.
Det är helt otroligt, det här landet. Höga berg och djupa dalar. Jag stormtrivs. När vi åkte den skumpiga vägen från Christchurch till Nelson i lördags, kändes det som att kliva rakt in i kulisserna till Jurassic Park. Ungefär. :)

Som sagt, Nelson är en strålande charmig stad där kassörskorna packar dina matkassar och har tid att prata om hur din dag har varit. Är vi vana vid sånt där hemma? Icke! ;)
I lördags drog vi första pubrundan, som innebar att jag, Elin, Jessica, Anna och Helena kutade runt på ungefär varenda pub/nattklubb i Nelson, drog en öl och sen dansade oss vidare neråt gatan. Efter Jägerbomben på sista stället var det givetvis dags för efterfest, som inte slutade för mig och Anna förrän klockan slog morgon. Lovely!

Idag har vi gått första dagen i skolan, som ligger precis runt hörnet av Campus. Allt är superbra, och funkar galant. Vi har fått en guidad busstur runt Nelson med omnejd, and I am telling you; I like what I see!!:) Vi har även träffat skolans överhuvud Elisabeth, och fått presentera oss själva för henne. Dessutom har vi träffat Elin Rothzén som pluggat vår utbildning tidigare och sedan blivit kvar här i Nelson, som anställd på NMIT. Vi har fotats för våra student-ID, och en massa annat.
Imorrn bär det av till en Maorieby utanför stan, där vi ska se hur the natives lever, och garanterat få gnugga näsa med dem. Vi ska även sova över i byn, det ska bli toppen!

Det händer så mycket kul just nu, men jag saknar er alla där hemma, och tänker på er. Jag ska försöka uppdatera bloggen så ofta jag kan.

Och vet ni? Det växer citroner utanför vårt fönster...




My student ID


Mine and Johannas room


The girls in our kitchen


Party!


Happy happy joy joy!!




Me at the top of Nelson mountain

           

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-01-12 07:44:13

Ah, ser ju skitfint ut! :)

Postat av: stina

Publicerad 2009-01-12 13:13:57

härligt härligt michellen! finfina bilder!! tyckte mig skåda en dator där på nåt kort, kom ihåg "akta förstörelseknappen"!! det där med citroner utanför fönstret hade inte vart fel.. själv har jag ett kalt bajsbrunt träd som ser väldigt halt, gammalt och mossigt ut. fräscht. jag o elvis har vart på berget och joggat/gått om vartannat, blodsmaken va inte långt borta och jag fick ett håll som hette duga. vi ska tydligen upprepa proceduren imorgon, ska bara försöka komma på vad det ska va bra för. haha. kräm pårek tösabeta!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-12 18:32:18

Jag kommer på stubben!

Adress adress!



Nu ska Erik vara på jobb i fyra dagar och han ber mig att jag ska kniiipa. Då säger jag att vi lätt kan byta.

O nu ropade Kaspian att det är Filofix på tv. Jag skriver mer sen! PUSS O KRAM!!!!!

Postat av: Jolin

Publicerad 2009-01-12 18:33:12

Jag kommer på stubben!

Adress adress!



Nu ska Erik vara på jobb i fyra dagar och han ber mig att jag ska kniiipa. Då säger jag att vi lätt kan byta.

O nu ropade Kaspian att det är Filofix på tv. Jag skriver mer sen! PUSS O KRAM!!!!!

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-01-12 18:55:58

AAAAHHHHHHHH FY TUUUUUSAN VAD FEEEEEINT! :D:D:D:D



och you know what they say, ain't a real party if ure in before 06.00 ;)



miss you sissy, ha det så kul med urinvånarna och hälsa dem haj fajv från mig!



/en trött och överspeedad lillasyster (som spelade in radio idag, hur tokigt är inte det på en skala?)

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-01-12 18:58:39

AAAAAAAAAAAH DET SER FEEEEEINT UT!



and you know what they say, ain't a real party if ure in before 06.00.... ;)



miss you sissy! och ha det så kul med urinvånarna och ge dem en hajv fajv från mig äru bussig!



puss och kram från en trött och överspeedad lillasyster (som spelade in radio idag, hur tokigt är inte det?)

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-01-12 18:59:24

AAAAAAAAAAAH DET SER FEEEEEINT UT!



and you know what they say, ain't a real party if ure in before 06.00.... ;)



miss you sissy! och ha det så kul med urinvånarna och ge dem en hajv fajv från mig äru bussig!



puss och kram från en trött och överspeedad lillasyster (som spelade in radio idag, hur tokigt är inte det?)

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-01-12 19:02:42

AAAAAAAAAAAH DET SER FEEEEEINT UT!



and you know what they say, ain't a real party if ure in before 06.00.... ;)



miss you sissy! och ha det så kul med urinvånarna och ge dem en hajv fajv från mig äru bussig!



puss och kram från en trött och överspeedad lillasyster (som spelade in radio idag, hur tokigt är inte det?)

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-01-12 19:03:54

haha. nu fick du tre inlägg! för såhär äre att när något inte funkar så trycker man massamassa gånger. då kommer allt på en gång. som en ketchupflaska ungefär!



puss!

Postat av: A-L

Publicerad 2009-01-12 20:15:16

Åhhh, det låter hur toppen som helst! Och vilken fin lägenhet, ser ju superfräscht ut! NZ verkar vara det place to be, ser helt fantastiskt ut. Här i regniga sverige ska jag och thomas titta på guldbaggegala och spela gitarr =D Ta hand om dig, puss o kram!

Postat av: Mari

Publicerad 2009-01-12 20:25:38

Jag skulle verkligen vilja vara där du är just nu. Jag är REDIGT avundsjuk på dej gumman! Du är ju så snygger å fräscher på alla beldera, du ser ut att må gott =)



Ibland kommer man ju in i de där formsvackorna då livet verkligen känns BAJS, jag har en sånn formFACKA nu. Men, this to shall pass. Ska återgå och lyssna till mina nya braiga skiva som jag fick igår, Absolute Best of the 90:s, den gör mig glad och jag vill bara dansa fuldans. ICE ICE BABY! LÖv U. Pöss!

Postat av: Mari

Publicerad 2009-01-12 20:26:44

Jag skulle verkligen vilja vara där du är just nu. Jag är REDIGT avundsjuk på dej gumman! Du är ju så snygger å fräscher på alla beldera, du ser ut att må gott =)



Ibland kommer man ju in i de där formsvackorna då livet verkligen känns BAJS, jag har en sånn formFACKA nu. Men, this to shall pass. Ska återgå och lyssna till mina nya braiga skiva som jag fick igår, Absolute Best of the 90:s, den gör mig glad och jag vill bara dansa fuldans. ICE ICE BABY! LÖv U. Pöss!

Postat av: Mari

Publicerad 2009-01-12 20:28:11

Jag skulle verkligen vilja vara där du är just nu. Jag är REDIGT avundsjuk på dej gumman! Du är ju så snygger å fräscher på alla beldera, du ser ut att må gott =)



Ibland kommer man ju in i de där formsvackorna då livet verkligen känns BAJS, jag har en sånn formFACKA nu. Men, this to shall pass. Ska återgå och lyssna till mina nya braiga skiva som jag fick igår, Absolute Best of the 90:s, den gör mig glad och jag vill bara dansa fuldans. ICE ICE BABY! LÖv U. Pöss!

Postat av: Mari

Publicerad 2009-01-12 20:31:12

Jag skulle verkligen vilja vara där du är just nu. Jag är REDIGT avundsjuk på dej gumman! Du är ju så snygger å fräscher på alla beldera, du ser ut att må gott =)



Ibland kommer man ju in i de där formsvackorna då livet verkligen känns BAJS, jag har en sånn formFACKA nu. Men, this to shall pass. Ska återgå och lyssna till mina nya braiga skiva som jag fick igår, Absolute Best of the 90:s, den gör mig glad och jag vill bara dansa fuldans. ICE ICE BABY! LÖv U. Pöss!

Postat av: Jolin

Publicerad 2009-01-13 00:03:47

Det är heelt tokigt fint och jag vill påminna damen om att njuta ordentligt nu inte bara längta hem! ;-)

Du är galet saknad och jag tänker på dig ofta ofta fina gumman.

Sen ska vi leka med monster trucks och gosa bebis.

Du måste lova att kolla in Hobbithusen!

Puss o kram!

Postat av: Sanna Seppänen TUR

Publicerad 2009-01-13 10:23:39

Hej klassis. Skoj med alla bilder och jag ser att ni har det jäkligt skoj..fortsätt med det!

Hällsa alla.

kram kram ss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela