GypsyRose

Taking the long way around

Road tripen har officiellt startat!

Publicerad 2009-02-15 09:38:43 i

Hej halla kara lasare!

Sitter for tillfallet pa vart supermysiga hostel i New Plymouth, som ar en mindre stad pa vastkusten pa Nya Zeelands vastkust. Idag har vi spenderat flera timmar i var fina hyrbil, en Nissan automat, och er Mikaela har premiarkort pa vanster sida. 10 minuter efter att jag satt mig bakom ratten rakade jag ta livet av en liten fagel (eller ville ha do? Fragan ar oklar...) och jag har vid 2 tillfallen tryckt bromsen i bott eftersom mina fotter ville frikoppla...givetvis. Vem kan klandra mig? Inte mina resekamrater iallafall, som flog omkring lite i bilen vid dessa inbromsningar. :)

Igar tog vi iallafall farjan fran sorgliga lilla Picton ( Falkoping som freak city?? Skulle inte tro det va. Ak till Picton istallet och skriv latar, Hell n Diesel. Hett tips) till partyglada Wellington. Dar motte vi upp Annas kompis Andrea, och med anledning av hennes 23-arsdag och alla hjartans dag, gick vi ut och at gott.

Eftersom alla skulle upp tidigt idag, blev det en tidig hemgang. Vi laddar givetvis infor Iron Maiden-konserten om fe dagar i Auckland!!

Imorrn fyller jag 24 ar, och detta ska firas genom ett besok i nagra grottor, samt ett par mil i bilen. Vart vi sover nasta natt vet ingen, det ar det fina med denna road trip. No plans - No regrets.
Men jag gillar't, som 91:an Bergwall skulle sagt.

Sa mamma, allt har gatt bra so far. Dock kan jag inte lagga upp nagra bilder har, men det kommer. Jag har sa mycket jag vill visa er darhemma, det har landet ar underbart!!

Kommentarer

Postat av: lil' sis

Publicerad 2009-02-15 12:43:21

dricker du mjölk mikaela? det är väldigt viktigt att du dricker ordentligt med mjölk för det är mycket nyttigheter i det, järn och sånt. DRICK MJÖLK så blir allt bra! DRICK MJÖLK! ;)



pusspusspuss snart fylleru åååår! (men jag säger inte grattis än, inte förrän det är rätt dag!)

Postat av: Malle

Publicerad 2009-02-16 09:19:01

GRATTISGRATTISGRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, MICHELLEEEEEEEEEEEEEEEEN!!!!!!!!!!!!

Postat av: Ammelie

Publicerad 2009-02-16 13:44:07

GRATTIS GRATTIS GRATTIS, på rätt dag o allt :)

(Jag skrev det en gång till för att vara på den säkra sidan) Hoppas du får en trevlig födelsedag där på andra sidan jorden.

Postat av: A-L

Publicerad 2009-02-16 18:39:32

TUSEN MILJONER GRATTISKRAMAR! Hoppas du får en toppen birthdaj på andra sidan planet. Saknar dig massvis, men jag är så glad att allt går så bra för er och att ni lever loppan! Ta hand om dig och ditt resesällskap. Tusen kramar!

Postat av: Mia

Publicerad 2009-02-17 11:29:43

Grattis!!! Massa iskalla och svalkande kramar från vintrigaste småland. Ser fram emot uppdateringarna.



Höru lil'sis; Mjölken förstör järnet... det är bare en masse kalk i mjölk och kalk neutraliserar järn... Så man ska inte äta järnrikt och dricka mjölk samtdigt för då blir man bara kalkad. Bra att veta inför framtia graviditeter.

Tomater är nyttigt för där har du en massa antioxisdanter som hindrar de fria radikalerna i kroppen... och så konstigt somk det nu låter så är fria radikaler ingenting att ha.. inne i kroppen.



Kram på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela