GypsyRose

Taking the long way around

mitt liv, en saga

Publicerad 2009-12-12 08:18:16 i

Det hander grejer mest hela tiden. Det ar lordagskvall pa cafeet, endast ett par gaster. Jag far en massa pluggande gjort, och bredvid mig sitter Cat och gor samma sak. Vi har de stora fonstrena oppna, och det ar en ljummen sommarkvall som vantar darute. Folk vandrar pa gatorna utanfor, alla ar pa vag till sina lordagsnojen.

Tiki Tiki Boysen cyklar forbi da och da,och plingplongar till oss. Igar var en vacker kvall, jag fargade bade parkbankar och haret eldigt rott igen, innan jag drog pa mig min nya langklanning i pasleymonster och alla nyanser av gront, tog vinflaskan i ena handen och conversen i den andra och akte upp till Ponsonby och var van DreadsMatt, som har bott hos oss pa hostelet. En vacker sommarnatt spenderades ute i hans tradgard, dar vi grillade tomater, majs, fetaost och annat gott, o drack en massa bubble med jordgubbar i.

Jag brukar saga att det nu, tack vare sommaren, nastan kanns som att vara utomlands. Det tar ett tag innan jag faktiskt kommer pa att sa ar laget. Om en manad ar jag inte langre turist, for da har jag varit i NZ ett helt ar. Det ar bannemig inte klokt.

Dalai Lama var i stan forra helgen, och Auckland var en vacker stad som fylldes med budhistmunkar i gult och vinrott. Jag serverade frulle efter frulle till stora sallskap, och alla var sa dar lugnt skona och medvetna manniskor. Sa idag har jag sokt kurser I Buddhism och Hinduism, som jag tankte mig att lasa till varen fran Umea Uni.

Green Day kommer till stan pa lordag, min manager Lulu Lee vill dra igang sin egen veksamhet och vill ha med mig pa ett horn, och jag har slutat kampa emot det som inte ar jag, och foljer med strommen. Kanske ar Lulu min vag tillbaka till NZ? Och jag fattar inte hur hon gor, men pa onsdag ska vi ga till hennes kinesiska resebyra och boka min biljett till Kina. Det har ar inte klokt, det kommer aldrig ga, men jag har ju bara ett liv. Hu hade jag tankt mig at losa allt det har? ;)

Kinesiskt nyar och min 25-arsdag, PANG!

Imorrn aker Strumpan och Tomas igen, upp norr. Jag vill inte skiljas riktigt an, sa jag tar ett par dagars ledighet och drar med dem pa en roadtrip. Sadar harligt spontant!

Pengar har jag inga, men vanner, leenden och magiska ogonblick, dem samlar jag som parlor i en glasburk.

 

Och igar raderade jag R:s nummer igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela