GypsyRose

Taking the long way around

det stralar en stjarna...

Publicerad 2009-12-10 12:17:50 i







     

Hoppsan! 2 veckor kvar till jul, sommaren har slagit till med full kraft, vi har cirkus 25 underbara grader, o stralande sol. Auckland ar pyntat till tanderna, men inget slar nog det dekorerade lilla hostel jag bor pa. Sahar sag det ut en morgon nar jag vaknade.

Jag har underbara dagar. Jobbar eftermiddagar, ligger i tradgarden och lapar sol ett par timmar, innan jag trillar ivag till ett eftermiddagslugnt cafe, innan Strumpan kommer och vi ater mat och dricker bars nar jag last dorren. Ikvall bottade vi volymen nar Oh lauras "Release me" kom pa efter stangningsdags.
Natten ar fortfarande ljum nar vi vandrar hemat, och jag tror att jag just nu vill stanna tiden en smula.

Ringde hem till en nyvaken och somning underbara mamma idag, det var skont att hora hennes rost.
Min manager vill fortfarande ha med mig till Kina, i forrgar tittade jag pa en alldeles underbar lagenhet (ska jag flytta?), och allt for manga natter nar hostelet gatt till ro, har jag barfotatrippat bort till tagstationen dar R vantat utanfor med tankar, finurligheter och allt dar emellan.

Det ar sommar i min stad. Imorrn ar vi lediga, och aker till en strand med picnic och bikinis, pa kvallen ar det grillpartaj hos DreadsMatt, pa lordag ar det X-mas in the park, och sondag ar det dags for mig och Strumpan att visa varlden hur ett riktigt luciatag ska se ut.

Karlek till er, dar hemma!

Kommentarer

Postat av: Jolin

Publicerad 2009-12-10 16:54:14

Såååå fint!!!! Jag ska visa Kaspian bilderna sen när han är hemma igen. =D

Å vi ska på lussetåg på dagis imorrn. kvarti jävla sju på morron. Men det ska bli så kul o höra dom sjunga...=)

När du kommer hem sedan till våren ( och det är lika varmt här som hos dig nu ;) ) då ska vi sitta på min egna balkong och dricka vin o röka. Och du får bo hos mig om du vill.

PUSS!

Postat av: Bergwall

Publicerad 2009-12-11 13:51:59

oj va fint dom gjort då :)

saknar dej. allt ja ville få fram idag puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela