GypsyRose

Taking the long way around

Jag har allt ett skont liv

Publicerad 2009-08-25 07:31:31 i

10.30 Vaknar upp i en stor sang. Ensam. Smatter av regn mot rutan. Blir helt lycklig av bara det.

11.00 Kakar breakfast for champs, tortilla med chokladglass. Ser ett avsnitt av Nip/Tuck och gosar lite med      Hostelfamiljen.

12.30 Checkar in en gast, sveper in mig i sjalar och knapper pa Ipoden. Drar till Victoria Market.

13.30 Svanger forbi Sushi Train for ensamlunch, med mina shoppingkassar. Gar forbi min favvo book shop pa High Street pa vagen till city library.

14.00 Trim Cap och en kaka, bra musik i oronen och knep knap med sma paket som ska skickas over hela vida varlden.

Nu sitter jag framfor arbetsdatorn, har checkat in halva Tyskland, hostelet ligger i eftermiddagsdvala.
Ikvall ska jag och Jo se kult i Terror pa Elm Street. Imorrn dricker jag, Strumpan och Lisa from Canada drinkar innan vi gar pa klassisk balett.
Pa lordag jobbar jag med Strumpan pa cafeet, Hanna landar i Auckland, ingen jobbar sondag. Vet ni vad det innebar? KARATEFEST @ CITY GROOVE!!

Igar var inte en sa jobbig dag heller. Gick till mitt SPA uppe i fancy Parnell, dar Samantha vantade pa mig. Annu en Body Scrub och Facial Treatment med ingaende nack- och harbottenmassage.
Ett sadant lugn som infinner sig efter en sadan behandling ar jag beredd att betala dyyra pengar for.
For vad ska jag med pengar till, om jag inte ska anvanda dem for mitt eget valbefinnande och harmoni? Jag bara undrar!

Tack for mitt liv!

Kommentarer

Postat av: karin

Publicerad 2009-08-25 15:36:52

hej hallå!

helt underbart att läsa inlägg som detta! det får mig verkligen att sakna allt där nere på andra sidan jorden : )

härligt att höra att du mår bra och njuter av livet.

vi förtjänar alla det bästa!

puss*

Postat av: Malle

Publicerad 2009-08-25 18:47:14

Låter perfekt tycker jag! :) ENJOOOOOY! :)



Puss puss puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela