GypsyRose

Taking the long way around

bedovad.och trott.

Publicerad 2009-08-28 08:51:41 i

Det var ett tag sedan jag kande mig sa bedovad som jag gor just nu. Kroppen ar inte riktigt med. Och hostelet ar fredagstyst. Och vi har en sang tom, som inte borde sta tom. Inte an. Jag var inte redo. Men vi hade kanske inget alternativ.

Och jag grater, minns och ler. mest allt sa samma gang.
For igar klev R rakt fran min sang, och ut genom hosteldorren. For alltid. Packade sin enkla vaska, gav nyckeln till J och valde den enkla vagen ut pa nytt. Eftersom han alltid flyr nar saker blir komplicerade.
Det racker inte att jag sager att Livet ar komplicerat.

Sista natten fragade jag nar han skulle flytta, far var gemensamma sinnesro. Vi slogs, alskade och somnade. Dagen efter var han borta.

Min kropp hade den varsta hang overn ever, men Strumpan sa till mig att kla pa mig. Sa vandrade vi nedat stan. R cyklade forbi oss utan ett ord. Jag vet inte var han bor. Och det ar OK. det var dags att lata honom ga. Livet ar for stort.
Jag fick ett mail samma dag, med ord han skrivit for lange sen, i borjan av sin langa resa. Det fick mig att forsta honom annu mer.
Strumpan tog spontant min hand nar R narmade sig. Hennes hand i min gav mig trygghet.
Finaste Strumpan!

Jag och Strumpan akte till Lisas jobb, tittade pa hajar och andra fiskar, vandrade bort till Mission Bay under stormiga vindar. Och jag gick barfota hela dagen. Bar mina sandaler i handen. Ingvarsdotter Smutsfot borjar hitta tillbaka.
Vi hamnade pa en bokaffar, och slosade bort tid genom att sitta pa golvet och lasa bocker. Jag lat tararna bara trilla emellanat.

Natten passerade med vissa avbryt. Tankarna svindlade.

Hur hittar jag tillbaka?

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-08-28 09:49:50

Men stumpelisa! Jag vet inte om jag varit blind tidigare men jag har inte riktigt fattat att det var såna starka känslor med i bilden. Du har rätt när du säger att livet är för stort, tänk om man varit lika förnuftig som du och faktiskt insett det i tid någon enda gång. Jag vet att du kommer hitta tillbaka och känner jag min Michellen rätt så vet hon också att hon kommer hitta tillbaka, det gör ju ingenting om det tar lite tid :) Det får ta tid, litegrann men inte för mycket! Ingvarsdotter smutsfot vet precis när det är lagom :) Love you bejbi, du är sötast och bästast i världen! Puss puss puss puss!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-28 10:48:30

Postat av: Mia

Publicerad 2009-08-28 10:51:11

Tjejen... Det känns alltid i själen vid avsked. Speciellt när man har låtit sig ge sig hän och gett av sig själv. Men det går över... Det vet du också innerst inne. Du kommer dansa omkring i vattenpölar, barfota och lycklig, inom kort.

Tänker på dig!

Varmaste kramarna från Jönköping!

Postat av: Ammelie

Publicerad 2009-08-28 17:42:01

Ett litet nyskrivet brev har precis börjat sin stora och enda resa, ända ner till det konstiga och annorlunda landet Nya Zeeland. Kanske är detta något som lilla Michellen kan se fram emot och kanske kan få hennes tankar att skingras en stund. Tycker om dig väldigt väldigt mycket, och skulle gärna vilja krama om dig och hålla hårt en lång stund. En riktigt Michellenkram, en sån där kram som man bara får vid speciella tillfällen, en sån som gör så att man känner sig riktigt speciell och värdefull. För det är du, ..för mig, för klanen, för din familj, för alla du känner.



Glöm inte det! KRAM / Ames



Postat av: A-L

Publicerad 2009-08-29 18:45:13

Åhh, jag kråååter! Åt ditt sorliga, men så fina, så fina inlägg och åt de fina kommentarerna. Livet är för stort, komplicerat och hårt för att förstå sig på, det är liksom därför man bara får den i små bitar i taget. Men hellre leva livet och känna, än att traska runt i skuggland, eller hur? Jag saknar dig så mycket, och önskar att NZ låg lite, lite närmare. Ta hand om dig! Det är skönt att veta att du har så fina tjejer som tar hand om dig när vi andra i klanen är så långt borta. Tusen kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela