GypsyRose

Taking the long way around

Och så det där med honesty boxes...

Publicerad 2009-04-08 13:50:00 i

Malle undrade vad en Honesty Box är, som kan ses i en av bilderna i ett av mina inlägg.
Detta kan vara nåt av det jag tar med mig från NZ, som kommer påminna mig om vilket fantastiskt land detta är.
Hela min resa skulle kunna sammanfattas i en Honesty Box, tror jag bestämt.

Längst med vägarna i hela NZ finns fruktstånd med färsk frukt från odlingar i närheten. Det dignar av härlig frukt, och stånden är obemannade.

Förbipasserande stannar, plockar åt sig så mycket frukt och grönsaker man vill, och betalar sedan i Honesty boxen.

Här litar man på folk. Och det är något som fungerar. Ge människor din tillit, och du ska se att det i längden fungerar.
Här gör det det iallafall.

Är det inte underbart?

Kommentarer

Postat av: Malle

Publicerad 2009-04-09 00:51:09

Ahhhh, bra! Fast kanske inget jag ska göra här då för det verkar bökigt att smälla upp ett fruktstånd nere på trottoaren hehe :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela Ingvarsdotter

29 yr ol´ Gypsyrose trying to find her way home while taking the long way around. Sees the world as her playground and doesnt have a clue where she´ll place her hat next. Blogs about travels, experiences and people she meets along the way and now mainly on the big move down under. Dont let the youth be wasted on the young!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela